Reformacija (lot. reformato – pertvarkymas) – visuomeninis, politinis ir ideologinis judėjimas dėl religijos atnaujinimo ir Katalikų bažnyčios pertvarkymo, vykęs daugelyje Europos šalių XVI a. Šis judėjimas prasidėjo Vokietijoje, pradininkas ir iniciatorius – vienuolis Martynas Liuteris.
• Vokietija palaikė glaudžius ryšius su Italija, iš kur pradėjo plisti humanistinės idėjos. Tačiau skirtingai nuo italų, vokiečių humanistai skyrė daugiausia dėmesio ne antikos, bet Senojo ir Naujojo testamento tyrinėjimams (Erazmas Roterdamietis, Johanas Reichlinas).
• Žmones apima nepasitenkinimas dėl nuolat didėjančių mokesčių, pinigų rinkimo bažnyčių ar rūmų statybai. Dvasininkų gyvenimas toli gražu neatitiko evangelijoje skelbiamo taikstymosi su neturtu.
Kunigaikščiai ir riteriai svajojo apie bažnytinių žemių sekuliaeuzaciją – bažnyčiai priklausančios žemės perdavimą valstybei.
Miestiečiai, suinteresuoti “pigios Bažnyčios” sukūrimu, kovojo, kad būtų nutraukti varginantys mokėjimai Romai.
Valstiečius slėgė mokesčiai feodalams ir dešimtinė bažnyčiai.
Martynas Liuteris ir jo idėjos:
• 1517 m. spalio 31 d. Martynas Liuteris prie Vitenbergo bažnyčios durų prikalė “95 tezes”, kuriose pasmerkė Maico arkivyskupo begėdišką prekybą indulgencijomis. Kvietė ginčytis visus, kurie su juo nesutinka.
1519 m. M. Liuteris paskelbė pagrindinius savo mokymo teiginius:
• jis neigė dvasininkijos kaip tarpininko tarp dievo ir žmogaus vaidmenį: žmogus gali išganyti savo sielą tikėjimu, kurį jam tiesiogiai dovanoja Dievas;
• skelbė visų tikinčiųjų lygybę prieš Dievą ir reikalavo panaikinti katalikų hierarchiją, nepripažinti Popiežiaus dukterų bei laiškų, Bažnyčios susirinkimų;
• teigė, kad vienintelis tikėjimo šaltinis – Šventasis Raštas, kurį kiekvienas tikintysis turi aiškintis pats.
1520 m. popiežius savo bule atskyrė M. Liuterį nuo bažnyčios, tačiau pastarasis kreipėsi į Vokietijos imperatorių, siūlydamas sekuliarizuoti Bažnyčios žemes Vokietijoje.
1521 m. Liuterio šalininkai, vadovaujami Saksonijos kunigaikščio, inscenizavo profesoriaus pagrobimą. “Pagrobėjai” Liuterį paslėpė Vartburgo pilyje. Čia jis gyveno svetimu vardu ir į vokiečių kalbą vertė Šventąjį raštą.
M. Liuterio idėjų reikšmė:
• M. Liuterio mokymas darė religiją pasaulietiškesne;
• Atmesdamas Bažnyčios hierarchiją, M. Liuteris pasisakė už pigią Bažnyčią;
•...
Šį darbą sudaro 690 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!