Šimtai knygų, spektaklių, filmų, muzikos kūrinių – kultūrinė Švedijos vaikų kasdienybė. Suaugusieji vaikų reakcijas išsiaiškina netiesiogiai. Vaikai nepatiria kaltės jausmo, kai mato konfliktus scenoje, tuo tarpu suaugę dažniausiai taip. Vaikai neturi jokios pasirinkimo laisvės: žiūri priešpiečio programas, arba klausosi tos pasakos, kurią jiems paseka suaugusieji, bet nesuprantu, negi mažas trimetis pyplys dar gali turėti pasirinkimo laisvę? Mano nuomone jam svarbu, kad kažkas vyktų kažkas judėtų ar tai televizoriaus ekrane, ar teatro scenoje.
Šioje knygoje nagrinėjami paskutiniai XX amžiaus dešimtmečiai Vakarų Europos teatre jaunajai auditorijai. Menininkai, kurių spektakliai pakeitė požiūrį į vaikų ir paauglių teatrą. Jų pozicija patirtis, darbo metodai suardę tūkstantį metų trukusią inerciją.
Truputis istorijos. Vaikų teatras, kaip specifinė forma iškilo XIX amžiaus antroje pusėje. Nors jie buvo naudoti ir anksčiau, kadangi jėzuitų teatras XVI ir XVII amžiuose teikė didelę reikšmę Europos teatro istorijai. Vaikai buvo ir spektaklio žiūrovai ir juose vaidino. Britanijoje Kalėdų pantomima išaugo iš bendrosios pantomimos. Vokiškai kalbančiuose kraštuose išaugo iš Kalėdų pasakų, vaikų baletų, liaudies pasakų ir panašiai. Muzika ir šokiai – neturėjo tiesioginio ryšio su veiksmu- buvo skiriami vien pramogai. Tiesa, Kalėdų vaidinimai plito labai sparčiai ir liko profesionalaus vaikų teatro forma iki XX amžiaus paskutinio dešimtmečio.
Pirmasis valstybinis vaikų teatras įsteigtas Vengrijoje 1919 metais. Vaikų teatrų kūrėjai: kompozitorius Bela Bartokas literatūros kirtikas Bela Balazso. Bandymų kurti spektaklius vaikams būta ir Čekoslovakijoje. Rusijoje ima steigtis “ jaunojo žiūrovo teatrai”. Škotijoje vaikų teatras ilgus dešimtmečius veikė, kaip keliaujanti trupė. 1928 metais trupės vaidinusios vaikams įsisteigia Nyderlanduose ir Prancūzijoje, kiek vėliau Danijoje, Portugalijoje, Italijoje. Graikijoje ir Turkijoje vaikų teatras susijęs su lėlių vaidinimais. Žodžiu tarpukaryje vaikų teatras įgauna pagreitį, tačiau prasidėję II Pasaulinis karas šį procesą sustabdo. Atsiranda skirtingos Rytų ir Vakarų vaikų teatrų kryptys. Vakarų Europoje po karo imta taisyti tai ką jis nutraukė, o socialistinės šalys kūrė vaikų teatrus ideologiniais sumetimais. Juos rėmė valstybė. Masiškai steigėsi Bulgarijoje,...
Šį darbą sudaro 1482 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!