Sudėtinga Lietuvos valstybės istorija lėmė permainingą lietuvių kalbos būklę, kuri nutolino lietuvių tautinio teatro kūrimąsi. Tačiau nenutautėjusių patriotų sąmonėje, širdyje ir veikloje glūdėjusi lietuvių kalba išgyveno ne tik sulenkėjimą, bet ir carinės Rusijos okupacją.
Profesionalaus teatro ne lietuvių kalba raida Lietuvoje yra pilna reikšmingų įvykių. Pasaulinio teatro naujovės, žanrų radimasis ir jų sklaida čia vyko pagrindiniais keliais, kuriuos sąlygiškai galima laikyti pilies, arba karališkąjį, mokyklų, didikų ir Vilniaus miesto teatrus. Šios sritys atspindi teatro meno sekuliarizacijos, demokratėjimo požymius, regimai pasireiškusius meninius stilius, - visa, kas rodo Lietuvos teatro gyvenimo bendrumus su kitų Europos kraštų teatro tradicijomis.
Didysis Lietuvos kunigaikštis Gediminas savo rūmuose turėjo nuolatinę muzikantų kapelą, kuri buvo ir svarbi sudedamoji teatrizuotų žaidimų bei palydų dalis.
Teatro elementų gausu lietuvių liaudies papročiuose, pramogose, tatutosakoje. Jų būta pagonių kulte, mitologijoje.
Vilniaus gyventojai per pavasarinius karnavalus vaidindavo pamėgtą miestiečių legendą apie didvyrį, nugalėjusį Bekešo kalne gyvenantį slibiną, kuris žvilgsniu užmušdavęs žmones.
Jėzuitų mokyklinio teatro spektakliuose atvaizduojamos liaudies tradicijos, mitologija bei legendos. Šie spektakliai rengti bažnyčiose, akademinėse erdvėse bei aikštėse.
Vilnius, ypač iki Liublino unijos, buvo klestintis politinis, ekonominis ir kultūrinis Rytų Europos centras. Pilies rūmai (Aukštutinė ir Žemutinė pilys) savo prabanga prilygo kitiems Europos centrams, Vilniuje esantys valdovų rūmai kultūrinio gyvenimo intesyvumu dažnai lenkė Krokuvos dvarą.
XVI amžius
Vakarų Europoje besiformuojantys teatro žanrai netrukus pasiekė Lietuvą. Per Žygimanto Augusto seserėno Zigmanto Vazos vestuves italai suvaidino dvi lab populiarias Italijoje dramas: draminę eklogę apie Orfėją ir Euridikę.
XVI amžius
Per Zigmanto Vazos rezidavimą Vilniuje karaliaus dvare vaidino anglų profesionalių dramos aktorių trupės, kurių repertuare buvo Christopherio Marlowe ,,Maltos žydas” ir ,,Tragiska daktaro Fausto istorija”, Williams Shakespeare’o ,,Venecijos pirklys”, Thomaso Heywoodo istorinė drama ,,Eduardas IV”, Thomaso Dekkerio ir kitų Shakespeare’o amžininkų pjesės.
XVI amžius
William Shakespeare
Christopher Marlowe
Thomas Heywood
XVII amžius
Teatro pakilimo ir suklestėjimo metais Vilniuje buvo Zigmanto Vazos sūnaus Vladislovo Vazos rūmų dvaras. Kaip uolus teotromanas jis buvo susipažinęs ne...
Šį darbą sudaro 630 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!