Daugelyje pasaulio šalių mokesčių sistemas sudaro įvairūs mokesčiai, tačiau labiausiai paplitęs yra pridėtinės vertės mokestis. Valstybėje, kurioje yra įvestas šis mokestis, jį moka kiekvienas. Juk PVM yra vartojimo mokestis, jį sumoka galutinis vartotojas, nesvarbu, ar jis yra fizinis ar juridinis asmuo.
Valstybės pareiga yra vykdyti visas tas veiklas, kurių nepasiūlytų atlikti privatūs asmenys. Pavyzdžiui, jiems nenaudinga organizuoti apsaugą nuo užsienio užpuolimo ir išlaikyti kariuomenę, karo laivyną, organizuoti civilinę gynybą bei slaptųjų tarnybų veiklą. Privatūs asmenys vargu ar imtųsi palaikyti vidaus saugumą ir išlaikyti policiją, teismus. Be to, minėtose veiklos srityse privatūs asmenys dažnai gali būti nepatikimi.
Valstybė turi imtis ir kai kurių produktų gamybos, teikti komercines paslaugas, kurių privati įmonė nebus suinteresuota arba nesugebės teikti: pavyzdžiui, tiesti kelius, tiltus, kanalus, statyti uostus, elektrines, visa tai prižiūrėti.
Visoms šioms veikloms reikalingi tam tikri ištekliai, taigi valstybės funkcijoms vykdyti reikia didelių finansinių išteklių. Ištekliams padengti reikalingos pajamos. Valstybės pajamos pasižymi didele jų gavimo įvairove. Šiuo požiūriu pagal Biudžeto sandaros įstatymą jos skirstytinos į pajamas iš mokesčių ir pajamas iš kitų šaltinių (mokestinės ir nemokestinės pajamos). Mokestinės pajamos surenkamos per mokesčius ir jiems prilygintus mokėjimus, kuriems būdingas visuotinis privalomumas ir individualiai neatlygintinas pobūdis, o nemokestinės pajamos gaunamos tiek privalomumo, tiek savanoriškumo pagrindais.
Visuotinai pripažįstama, kad mokesčiai – pagrindinis valstybės pajamų gavimo būdas, istoriškai atsiradęs kartu su valstybe. Jų pagalba renkamos lėšos valstybės institucijoms išlaikyti, valstybės funkcijų įgyvenimui finansuoti. Kita vertus, mokesčiai – vienas iš pagrindinių nacionalinių pajamų paskirstymo būdų, plačiai naudojamas šalia kitų, pavyzdžiui, pinigų apyvartos, kreditavimo ir kt. Mokesčių administravimo įstatymo 2 straipsnio 23 dalyje mokestis apibrėžiamas kaip mokesčių įstatyme mokesčių mokėtojui nustatyta piniginė prievolė valstybei. Taigi mokestis nustatomas įstatymu ir tai – piniginė prievolė valstybei.
Pridėtinės vertės mokesčiu apmokestinama pridedamoji vertė, t.y. skirtumas tarp prekių ir paslaugų parduodamosios ir perkamosios vertės įvairiose gamybos stadijose. Taigi mokestis sukaupiamas, kai galutinis produktas parduodamas, ir jis lygus visų tarpinėse...
Šį darbą sudaro 8637 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!