Šiame referate bus nagrinėjamos dvi mokyklos: semiotinė bei proceso. Tai bandysiu atlikti jas gretindama bei priešindama. Šitoks nagrinėjimas turėtų padėti atsakyti į klausimą, kuris ir yra mano referato tikslas: „Proceso ir semiotinė mokykla: kartu ar atskirai?“.
Referate remsiuosi John Fiske knygos „Įvadas į komunikacijos studijas“ medžiaga.
Prieš pradėdama dėstyti mintis, visų pirma norėčiau apibūdinti pačią komunikaciją.
Anot knygos „Įvadas į komunikacijos studijas“ autoriaus, „komunikacija yra viena iš tų žmogaus veiklų, kurias kiekvienas atpažįsta, bet mažai kas gali bent kiek tiksliau apibrėžti. Komunikacija – tai pokalbis, televizija, informacijos platinimas, literatūros kritika ar mūsų šukuosena“.
Viena iš komunikacijai svarbių mokyklų – proceso mokykla. Ji nagrinėja „kaip siuntėjai ir gavėjai užkoduoja ir iškoduoja, kaip perdavėjai naudoja komunikacijos kanalus ir priemones.“ Proceso mokyklos pradininkai Shannon‘as ir Weaver‘is , dirbę „Bell Telephone Laboratories“ sukūrė teoriją , „leidusią nustatyti, kaip kokiu nors kanalu perduoti maksimalų informacijos kiekį“ , įveikiant pagrindinę kliūtį – semantinį triukšmą (tai padaryti labiausiai padeda informacijos perteklius). Vėliau buvo sukurta ir daugiau teorijų bei modelių, kurie padėjo vystytis proceso mokyklai: tai Gerbnerio, Laswello modeliai. Šie mokslininkai, bandę patobulinti Shannono ir Weaverio modelį iš tiesų toli nenužengia. Jų darbuose matomas proceso mokyklos pradininkų modelio atkartojimas, galbūt žvelgimas į jį iš kitos pusės. Newcombas buvo vienas tų, kuris pateikė iš esmės skirtingą formą – trikampį. Vėliau juo sekė ir jo modelį tobulino Westley ir MacLeonas.
Kitos mokyklos – semiotikos – požiūrio centre yra ženklas. Semiotika apima tris studijų sritis: ženklus, kodus ir sistemas bei kultūrą, „kurios ribose šie kodai ir ženklai veikia“. Taigi semiotikoje dėmesys pirmiausia skiriamas tekstui. Reikšmingiausius semiotikai komunikacijos modelius sukūrė C.S. Peirce‘as bei Ferdinandas de Saussure‘as, kurie teigė, kad ženklas yra svarbiausia siekaint suprast semiotiką. Šie moslininkai stengėsi paaiškinti įvairius būdus, kuriais ženklai perteikia reikšmę. Pateikimos trys ženklo kategorijos – ikona, indeksas bei simbolis,- kurių kiekviena rodo skirtingą santykį tarp ženklo ir jo objekto, arba to, į...
Šį darbą sudaro 1080 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!