Prekybos įmonės savo veiklą vykdo per tam tikrus prekybos objektus (prekių pardavimo vietas): parduotuves, kioskus, sandėlius ir kt. Prekybos objektų yra įvairiausių. Jie vienas nuo kito skiriasi parduodamų prekių asortimentu, dydžiu, pirkėjų aptarnavimo metodais, kainų politika ir kt. Dažnai prekybos objektai, panašūs vienu požymiu, pavyzdžiui, asortimentu, skiriasi kitais požymiais, pavyzdžiui, pirkėjų aptarnavimo metodu. Siekiant prekybos objektų įvairovę susisteminti, mokslo ir praktikos tikslams paprastai naudojamas ne klasifikavimo (objektų skirstymo pagal vieną požymį), bet tipologijos (objektų skirstymas pagal du ar daugiau požymių) metodas, kai pagrindiniais požymiais panašūs prekybos objektai jungiami į tipologines grupes (tipus).
Sudarant tipologines grupes paprastai vienas ar du pagrindiniai požymiai derinami su keliais papildomais požymiais. Įvairūs autoriai prekybos objektų tipus išskiria pagal skirtingus požymius, ypač papildomus.Paprastai prekybos objektų tipologinės grupės sudaromos remiantis prekybos įmonės įvaizdį formuojančiais požymiais. Prie jų pirmiausia priskiriamos tokios marketingo priemonės, kaip prekybos objekto vieta, dydis, asortimentas, pirkėjų aptarnavimo metodas, kainų politika.
Taigi prekybos objekto tipas apibūdinamas ne tik kiekybiniais (kuriuos galima tiksliai apibrėžti), bet ir kokybiniais požymiais. Todėl kartais neišvengiama subjektyvumo, tam tikrų netikslumų. Tam tikras prekybos objekto tipas jungia prekybos objektus, turinčius panašių požymių. Šie požymiai turi būti svarbūs pirkėjui ir ilgesnį laiką išlikti nepakitę.
Prekybos objekto tipas - tai tam tikras gamybos veiksnių (personalo, prekių ir paslaugų gamybos priemonių), vykdomų prekybos funkcijų (teritorinio, laiko, kiekio ir kokybės (asortimento) išlyginimo) ir marketingo priemonių (asortimento, kainų, reklamos ir kt. politikų) derinys.
Pasirinkdama vieną ar kitą prekybos objekto tipą prekybos įmonė kartu pasirenka savo veiklos principus bei konkrečias jų išraiškos formas, pirmiausia marketingo priemones. Laikoma, kad prekybos objekto tipas yra marketingo koncepcijos mažmeninėje prekyboje institucionalizavimo forma. Daug prekybos objektų turinčioms prekybos įmonėms tenka spręsti strateginį klausimą: ar siekti įvaldyti rinką(-as), remiantis vienu prekybos objekto tipu ar, atsižvelgiant į tikslinių rinkų skirtumus, panaudoti kelis.
Nuo pamėgdžiojimo prekybos objektų tipai teisiškai nėra apsaugoti. Tai viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl prekyboje vyksta tokia didelė...
Šį darbą sudaro 3068 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!