Pamokų planai

Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“

10   (1 atsiliepimai)
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 1 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 2 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 3 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 4 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 5 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 6 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 7 puslapis
Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ 8 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Pamokų ciklas „M. K. Sarbievijaus lyrika“ – galimybė apmąstyti žmogaus ir pasaulio prieštaringumą“ Ciklui skiriamos 4 pamokos. Mokiniai jau turėtų būti supažindinti su Baroko epochos istorinėmis sąlygomis ir pagrindiniais meno bruožais (tam galėtų būti skiriama viena pamoka). Šio ciklo tikslas – padėti mokiniams suvokti, kurios Baroko kūrėjų keliamos problemos yra universalios, kurios būdingos tik XVII amžiui, priartinti prieštaringą Baroko žmogaus pasaulėjautą prie sudėtingo XXI a. žmogaus pasaulio suvokimo. Detalusis planas Eilės nr. Pamokos tema Numatoma veikla Namų darbai 1. Baroko epochos žmogaus sąmonė 1.J. Gaarder kn. „Sofijos pasaulis“ ištraukos aptarimas 2.Teksto suvokimas „Baroko epochos filosofinės minties ir estetikos ypatumai“ 3. Lentelės analizė, išvadų rašymas Sukurti Baroko žmogaus saviugdos planą 2. M.K. Sarbievijus. Reikšmė Lietuvos kultūrai. Etinių lyrikos idealų ir pasaulio realybės kontrastas 1. Pirmosios ciklo pamokos medžiagos kartojimas – A. Tarkovskio filmo „Stalkeris“ ištraukos peržiūra 2. Vadovėlio medžiagos apie M. K. Sarbiejų analizė 3. Lentelės medžiagos analizė, savarankiškai rašant išvadas Parašyti teiginius rašiniui „Koks gyvenimas vertas poeto plunksnos“ (I grupė) ir argumentuotai paneigti teiginį „Aukšti etiniai idealai – Baroko epochos kasdienybė“ (II grupė) 3. M.K.Sarbievijaus eilėraščio „Teisina savo vienišumą“ analizė Darbas grupėmis ( eilėraščio analizė) Palyginti antroje pamokoje nagrinėtas M.K. Sarbievijaus lyrikos ištraukas su ode „Telefui Likui“ ir parašyti tezes literatūriniam rašiniui „Tikintis ir nusivylęs M. K.Sarbievijaus lyrikos žmogus“ 4. Pastraipos „Tepaliks kiekvienas šlovę po savęs“ (M. K. Sarbievijus) kūrimas Savarankiškas darbas, vertinamas pažymiu I pamoka „Baroko epochos žmogaus sąmonė“ Pamokos uždavinys: Atlikus tekstų analizės užduotis gebėti tinkamai vartoti sąvokas, tinkamas apibūdinti Baroko estetiką, meną, žmogaus pasaulėjautą, apibūdinti šios epochos prieštaringumą. Ištekliai 1. Gaarder J. „Sofijos pasaulis“ 2. Vaitkūnas G. „Švietimo epochos estetinės kultūros metmenys“ Užduotys 1. Perskaityti pateiktas romano „Sofijos pasaulis“ ištraukas ir dirbant poromis argumentuotai pagrįsti arba paneigti pateiktas tezes. Teisingus atsakymus mokiniai pasitikrina mokytojo pateiktose skaidrėse. 2. Atliekama teksto suvokimo užduotis ( individualiai), po jos apibendrinama, kas rodo, jog epocha yra iš tiesų labai prieštaringa. 3. Lentelės analizė, išvadų formulavimas. 4. Namų darbų skyrimas I grupė - Pakalbėsime apie XVII a.- arba laikus, kuriuos dažnai vadiname baroku. - Baroko laikai? Argi ne keistas pavadinimas? - Pavadinimas "barokas" kilęs iš žodžio, kuris iš tiesų reiškia "nelygus perlas". Baroko laikų mene vyrauja kontrastingos formos, priešingai nei Renesanso mene, kuris buvo kur kas paprastesnis ir harmoningesnis. Apskritai visam XVII a. būdinga įtampa tarp nesutaikomų priešybių. Viena vertus, tebevyravo džiaugsminga Renesanso pasaulėžiūra - kita vertus, daug kas metėsi į kitą kraštutinumą, pasirinkdami pasaulio neigimą ir religinį užsisklendimą. Ir mene, ir tikrovėje matome pompastišką ir prabangų gyvenimą. Tuo pat metu radosi vienuolynų judėjimų, kurie nusigręžė nuo pasaulio. - Vadinasi, ir didingos pilys, ir atkampus vienuolynai? - Galima sakyti, taip. Vienas iš baroko šūkių buvo "carpe diem" - tai reiškia "džiaukis diena". Kitas dažnai cituojamas lotyniškas posakis buvo "memento mori", kuris reiškia "atsimink, kad mirsi". Paveiksle dailininkas galėdavo pavaizduoti visus gyvenimo džiaugsmus, o jo apačioje nutapyti griaučius. Daugeliu atžvilgių baroko epochai būdinga puikybė arba tuštybė. Tačiau daug kam taip pat rūpėjo kita medalio pusė, jaudino visa ko laikinumas. Tai yra kad viskas, kas aplinkui gražu, kada nors numirs ir sudūlės. - Bet tai tiesa. Man rodos, liūdna galvoti, kad nieko nėra amžina. - Tuomet ir tu galvoji taip, kaip dauguma XVII amžiaus žmonių. Barokas ir politiniu požiūriu buvo pilnas didelių prieštaravimų, Visų pirma, Europa buvo niokojama karų. Pats baisiausias buvo Trisdešimties metų karas, nuo 1618 iki 1648 metų siautėjęs didžiojoje žemyno dalyje. Iš tiesų tai buvo karų serija, nuo kurios ypač nukentėjo Vokietija. Be to, dėl Trisdešimties metų karo pasekmių Prancūzija ilgainiui tapo viena pirmaujančių Europos valstybių. - Dėl ko jie kariavo? - Iš esmės tai buvo kova tarp protestantų ir katalikų. Tačiau kovojama buvo ir dėl politinės valdžios. Šiaip XVII amžius pasižymėjo dideliais klasiniais skirtumais. Tikriausiai esi girdėjusi apie prancūzų aukštuomenę ir Versalio rūmus. Nežinau, ar tiek pat žinai apie liaudies nuskurdimą. Tačiau kiekviena prabanga remiasi valdžia. Sakoma, kad baroko laikų politinę padėtį galima palyginti su to laiko menu ir architektūra. Barokiniuose pastatuose daugybe įmantrių vingių ir lankstų. O politikoje veša žudymai iš pasalų, intrigos ir klasta. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- II grupė - Teatras baroko laikais buvo šis tas daugiau nei vien meno forma. Tai - pagrindinis epochos simbolis. - Ką jis simbolizavo? - Gyvenimą, Sofija. Nežinau, kiek kartų XVII a. pasakyta, kad "gyvenimas - tai teatras". Bet tikrai nemažai. Baroko laikais susiformavo šiuolaikinis teatras - su visomis kulisų ir teatro mašinų rūšimis. Teatro scenoje buvo kuriama iliuzija - tam, kad vėliau paaiškėtų, jog visas vaidinimas tėra iliuzija. Tokiu būdu teatras tapo žmogaus gyvenimo atvaizdu. Teatras galėjo parodyti, kad "puikybė eina žuvimo priešaky". Taip pat galėjo negailestingai vaizduoti žmogaus menkumą. - Ar Šekspyras gyveno baroko laikais? - Savo didžiąsias dramas jis parašė apie 1600 metus. Taigi viena koja stovi Renesanse, o kita - baroke. Bet ir Šekspyro kūryboje gausu citatų, kuriose gyvenimas vadinamas teatru. Ar nori išgirsti keletą pavyzdžių? - Mielai. - Dramoje "Kaip jums patinka" jis rašo:   Visas pasaulis yra scena, o vyrai ir moterys tėra maži aktoriukai, kurie ateina ir išeina. Kiekvienas žmogus turi suvaidinti per savo gyvenimą daug, vaidmenų.   O "Makbete" rašoma:   Gyvenimas - tai bėgantis šešėlis, Tai komediantas, kurs jam skirtą laiką Papostringauja scenoj, pasimaivo, Nueina ir nutyla amžinai, Tai idioto pasaka triukšminga, Neturinti prasmės. (vertė A.Churginas)   - Labai pesimistiška. - Bet jį labai jaudino, kad gyvenimas toks trumpas. Galbūt esi girdėjusi pačią žymiausią citatą Šekspyro kūryboje? - "Būt ar nebūt - štai klausimas koksai". - Taip, tai pasakė Hamletas. Vieną dieną mes vaikštinėjam žeme - o kitą dieną mūsų nelieka. - Ačiū, dabar imu suprasti. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- III grupė - Be teatro, baroko poetai gyvenimą lygindavo su sapnu. Pavyzdžiui, dar Šekspyras yra pasakęs: "Mes esam iš tos pačios medžiagos, iš kurios audžiami sapnai, mūsų mažytis gyvenimas yra apsuptas miego..." - Labai poetiška. - Ispanų poetas Kalderonas, gimęs 1600 metais, paraše dramą, pavadintą "Gyvenimas - tai sapnas". Ten jis sako: "Kas yra gyvenimas? Beprotybė. Kas yra gyvenimas? Iliuzija, šešėlis, fikcija ir net didžiausias gėris mažai ko vertas, nes visas gyvenimas - tik sapnas..."

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2686 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
8 psl., (2686 ž.)
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos pamokų planas
  • 8 psl., (2686 ž.)
  • Word failas 111 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį planą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt