Šiuolaikinėje ekonomikos sampratoje orientuojamasi į žmogaus poreikius, kai, žmogaus norai beribiai, o ištekliai – riboti. Dažniausiai kyla klausimas – kaip šioje rinkoje atsiranda optimalios ir priimtinos kainos, kurios būtų priimtinos ir pardavėjui ir pirkėjui. Visa tai priklauso nuo paklausos ir pasiūlos kiekio.
Paklausa – prekės kiekis, kurį pirkėjas gali ir nori įsigyti bei ryšys su kaina, už kurią ši prekė perkama. Norint suprasti šį rinkos modelį reikia tikslesnio apibrėžimo. Pirmiausia – tai paklausos apimtis, kai prekės kiekis, kurį yra norima ir galima pirkti, įsigyjama per tam tikrą laikotarpį. Paklausos sampratoje, kaina nėra vienintelis faktorius, kuris lemia perkamą prekės kiekį. Prekių paklausą lemia ir daugybė kitų veiksnių: vartotojų pajamos ir jų kitimas, vartotojo poreikiai, numatomas kainų pasikeitimas ir t.t.
Tyrimo objektas – paklausos elastingumas pajamų atžvilgiu.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti paklausos elastingumo pajamų atžvilgiu sąvoką, lemiančius veiksnius bei atvejus.
Tyrimo metodai: internetinių šaltinių analizė ir mokslinės literatūros analizė.
I. PAKLAUSOS ELASTINGUMO SAMPRATA
Ekonomikos teorijoje elastingumo samprata atsirado gan vėlai, bet iškart tapo viena iš pagrindinių. Elastingumo ekonominį apibrėžimą Alfredas Maršalas pateikė tik 1885 m.
Daugelis jau žino, jog tam tikros prekės kainos pasikeitimas sudaro šios prekės paklausos apimties bei pasiūlos apimties pokyčius, kitiems veiksniams nekintant. Tačiau prekių kainų kitimas įvairiai veikia paklausos ir pasiūlos apimtį. Į šiuos pokyčius visi reaguoja skirtingai. Norint nustatyti kaip keičiasi paklausos ir pasiūlos apimtis, vartojama elastingumo sąvoka. „Elastingumas – tai rodiklis, kuris apibūdina pirkėjų ir pardavėjų reakciją į kainų pokyčius“ (V. Gavelis, 2000).
Elastingumo tikslas nustatomas dvejopai:
• „Kai norima elastingumą paaiškinti, jis apibrėžiamas kaip paklausos ar pasiūlos kiekio kitimo procentas, kainoms pakitus vienu procentu;
• Kai norima matematiškai apskaičiuoti, jis apibrėžiamas kaip paklausos ar pasiūlos kiekio procentinio padidėjimo ir kainų procentinio padidėjimo santykis“ (A. Jakutis, 2007)
Paklausos elastingumas pajamoms – tai vartotojo reakcija į pajamų pokyčius. Tai paklausos kiekio kitimas, pasikeitus vartotojo pajamoms.
I. I. PAKLAUSOS ELASTINGUMĄ LEMIANTYS VEIKSNIAI
Kaip žinoma, kad skirtingų vartojamų prekių paklausos ir pasiūlos...
Šį darbą sudaro 1246 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!