Šiandieninėje Katalikų Bažnyčioje gausu įvairių ekumeninių sąjūdžių, bendrai meldžiamasi už krikščionių vienybę ne tik su stačiatikiais, bet ir su protestantais. Tarp krikščionių Bažnyčių ieškoma sąlyčio taškų liturgijoje, Šv. Rašto supratime, doktrinoje. Katalikų Bažnyčia ragina katalikus bendradarbiauti su kitais krikščionimis.1 Tačiau kad suprastume geriau ekumenizmą, reikia pasidomėti istorijos puslapiuose užfiksuotomis priežastimis dėl kurių įvyko atsiskyrimai, schizmos, tu Bažnyčių su kuriomis dabar mezgamas ekumeninis ryšys. Toks ir yra šio darbo tikslas.
„Jau nuo pat pirmųjų amžių Rytų ir Vakarų Bažnyčios skyrėsi savo dvasiniu veidu, tačiau tai netrukdė jų broliškam sugyvenimui tikėjime ir Sakramentuose. Netgi dėl Romos primato vyravo sutarimas. Vakarų teologija nuo pat pradžių ėjo labiau institucine – juridine kryptimi, ir joje racionalistinis elementas visuomet buvo ryškesnis, o Rytų teologija krypo į dvasinę – mistine sritį“.2 „Teologijos skirtingas supratimas ir jos išgyvenimas buvo svarbi tolesnio Rytų ir Vakarų nutolimo priežastis. Rytų krikščionių dogmų išgyvenimas liturgijoje iš esmės nebuvo blogas, tačiau vakariečiui tapo mažiau suprantamas, o gal ir priimtinas pagal jo aiškų, racionalų mąstymą“.3 Pirmajame tūkstantmetyje vienybė ir įvairumas Bažnyčioje kilo Šv. Dvasios veikimu, atsirandant įvairioms Dievo garbinimo apeigoms, ritams, išryškėjant ir veikiant įvairių šalių šventėms, formuojantis tautų kultūroms4. Konkretus žmogus, kuris gilinasi į Apreiškimo paslaptį, visuomet priklauso kokia nors kultūrai, tautai, istoriniam laikmečiui, kurie nulemia jo mąstymą, gauna konkrečią išraišką kalboje. Taigi transcendentinį Dievo Apreiškimą priima istorijos žmogus, todėl gali būti daug ir įvarių teologinių refleksijų ir kalbėjimo būdų. Lotynų ir Graikų Bažnyčios Tėvai skirtingai formuoja tas pačias Apreiškimo tiesas“.5 Tad tam tikra prasme „kiekviena teologija yra mistinė, nes atskleidžia Dievo paslaptį, Apreiškimo duomenis. Iš kitos pusės dažnai yra priešpastatoma mistinė teologija kaip nepasiekiama pažinimui sritis, kaip neįmanoma išreikšti paslaptis, paslėptas gilumas, kurį lengviau išgyventi, negu pažinti atiduodant save specifiniam patyrimui, peržengiančiam supratimo sugebėjimus, negu kokiems nors mūsų jausmų ir proto pažinimo veiksmams“.6 Taigi kalbama apie Dievo paslaptingumo atskleidimą, kuris Rytų Bažnyčios teologijoje...
Šį darbą sudaro 1182 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!