Švenčiausia trejybė.
Dievas Tėvas.
Viešpats Jėzus tikras Dievas.
Šventosios Dvasios asmuo.
Švenčiausios Trejybės pagrindinė reikšmė keikščioniškoje doktrinoje yra aiški nuo pat pradžių. Kai Kristus apaštalams pavedė eiti ir padaryti jo „mokiniais visų tautų žmones“ ( Mt 28, 19), jis mokė juos krikštyti Švenčiausios Trejybės vardu.3 Nuo pat pirmų Bažnyčios amžių, tikėjimo išpažinimuose buvo skelbiamas tikėjimas į Tėvo, Sūnaus ir Šventosios Dvasios Trejybę.4 „Dabar katalikų tikėjimas yra toks: mes garbiname vieną Dievą Trejybėje ir Trejybę vienybėje ... Tėvas yra atskiras asmuo, sūnus yra atskiras asmuo ir Šventoji Dvasia yra atskiras asmuo; bet Tėvas ir Sūnus ir Šventoji Dvasia turi vieną dievybę, lygią garbę ir lygiai amžiną didybę“.5 Tikėti Švenčiausią Trejybę reiškia tikėti, kad yra tik vienas Dievas ir kad yra trys atskiri asmenys, kurie amžinai turi tą pačią dievišką prigimtį.
Švenčiausia Trejybė yra viena iš „paslapčių, slypinčių Dieve, kuri, jei nebūtų Dievo apreikšta, negalėtų būti pažinta“.6 Tokios paslaptys kaip Švenčiausia Trejybė, gali būti suvokiamos tik tikint Dievą ir tai tik tų, kurie priėmė jo apreiškimus.
Faktas, kad tokios paslaptys, kaip Švenčiausia Trejybė, gali būti tik tikėjimu suvokiamos, jokiu būdu neprieštarauja protui. Dalykai, kuriuos Dievas apreiškia apie savo būtį, yra virš protinio pažinimo, nors protas, tikėjimo apšviestas, gali šiek tiek tai suvokti7.
Žmogaus protas niekada visiškai nesupras dieviškųjų paslapčių taip, kaip jis supranta ribotus tvarinius, nes dieviškosios paslaptys pačia savo prigimtimi viršija sukurtą protą, kad net apreikštos ir tikėjimu priimtos jos vis tiek lieka pridengtos paties tikėjimo šydu, tartum miglotos, kol, tebūdami mirtingame kūne, „esame svetur, toli nuo Viešpaties. Mes čia gyvename tikėjimu, o ne regėjimu“ (2Kor 5, 6 - 7).8 Švenčiausios Trejybės dogma yra centrinė katalikų tikėjimo dogma. Tik ją tikint, galima suprasti ir tikėti kitus centrinius krikščioniškojo mokymo dalykus.
Pagrindinė Švenčiausios Trejybės doktrinos reikšmė yra ta, kad ji nušviečia vidinį Dievo gyvenimą. Dievas pats mums apsireiškė9, ir visi Dievo gailestingumo darbaiišganymo istorijoje siekia sujungti mūsų gyvenimus su Švenčiausios trejybės gyvenimu.
Jėzus Kristus savo buvimu, savo Šventosios...
Šį darbą sudaro 1832 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!