Paauglystė yra pereinamasis laikotarpis iš vaikystės į suaugusiojo amžių. Socialiniai lūkesčiai, susiję su paauglio raida, skatina formuotis suaugusiojo elgesiui. Pasirengti suaugusio žmogaus gyvenimui – tai pasiekti emocinę ir ekonominę nepriklausomybę, įgyti socialinius įgūdžius, reikalingus pilietiniam kompetentingumui palaikyti, profesijai pasirinkti, darbiniai veiklai bei šeimyniniam gyvenimui. Paauglio raidos stadija nėra vienodai traktuojama. Raida – nuolatinis vientisas procesas, kurio negalima griežtai skirstyti į stadijas. Psichologai kėlė klausimą, ar iš tikrųjų paauglystė neišvengiamai yra didžiulio nerimo periodas. Paauglys yra linkęs kartais eksperimentuoti naujomis idėjomis ir skirtingus gyvenimo aspektus. Tai ryškiai skiriasi nuo jaunesnių vaikų, kurie linkę pasikliauti kitais ir leidžiasi vadovaujami. Jie saugo save nuo naujos gyvenimiškos patirties ir nuo tolesnio tobulėjimo, negali pasinaudoti savo pačių patirtimi ir realistiškai įvertinti savo galimybių. Todėl jie iškreipia realybę ir taiko stereotipinius, ribotus sprendimo būdus. Priimdamas savo tėvų pažiūras arba vyraujančias kultūrines pozicijas, paauglys gali gyvenimą pajusti tik netiesiogiai. Jis laikosi savo nuostatų. Paauglys, kuris tobulėja ir lieka atviras naujai patirčiai, gali matyti gyvenimą visai kitaip. Paauglys supranta, kad jis keičiasi, kai įsitraukia į gyvenimo vyksmą. Labai svarbu, kad jo elgesys būtų vertinamas tiek pagal dabarties, tiek pagal ateities perspektyvą, tai intelekto raidos pakeitimas. Paauglys pradeda suprasti, kad jau reikia prisitaikyti prie tam tikros situacijos ir pasikeisti taip, kad pritaptų prie jos ilgesnių laikų. Patirdamas tiek sėkmes, tiek nesėkmes, paauglys išmoksta realiau vertinti situaciją, suprasti kitų reikalavimus, suvokti savo paties poreikius ir įvertinti savo veiksmų padarinius. Kadangi paauglys mokosi iš savo gyvenimiškos patirties jis siekia, tiksliau suvokti dabartį ir numato savo elgesį ateičiai. Jis suvokia būtinybę tobulėti, ir įvertina savo sėkmės nesisekimus. Norint galutinai suprasti paauglio tapatumo raidą, reikia atsižvelgti į daugelio raidos procesų tarpusavio sąveiką: į fizinį brendimą, socialinį patyrimą, kognityvinę raidą.
įtampa. Tam tikru laiku paauglys atkreipia dėmesį į jame vykstančius fiziologinius kitimus, susidomi jais, išgirsta iš pašalinių pastabų ir patiria nemalonių išgyvenimų.
Paauglys intensyviai nagrinėja savo...
Šį darbą sudaro 1786 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!