• Vartotojai, dirbantys su sistema, reikalauja patvirtinimo, kad kiekvienu konkrečiu atveju sprendimas, prie kurio priėjo programa, yra pagrinde korektiškas.
• Inžinieriai, turintys reikalų su žinių bazės formavimu, turi įsitikinti, kad jų suformuluotos žinios panaudotos teisingai, įskaitant atvejus, kada egzistuoja prototipas.
• Ekspertams tam tikroje srityje pageidautina pasekti samprotavimų eigą ir tų žinių, kurios buvo įvestos į bazę iš jų žodžių, vartojimo būdą.Tai padeda spręsti , ar korektiškai jos buvo panaudotos duotoje situacijoje.
• Programuotojai, kurie seka, koreguoja ir modernizuoja sistemą, turi turėti instrumentą, leidžianti pažvelgti į jos “vidų” daug aukštesniame lygyje, negu atskirų procedūrų iškvietimų atvejų.
• Sistemos vadybininkas, naudojantis ekspertinę technologiją, kuris galu gale yra atsakingas už programos priimtų sprendimų pasekmes, irgi reikalauja patvirtinimo, kad tie sprendimai pakankamai pagrįsti.
Sistemos sugebėjimas paaiškinti sprendimo priėmimo metodiką kartais vadinamas sistemos skaidrumu (kaip paprasta personalui išaiškinti, kaip ir kodėl dirba programa). Sistemos elgesio skaidrumo stoka neleidžia ekspertui paveikti jos našumą, duoti patarimą kaip galima jį pakelti.
2. gauto problemos sprendimo paaiškinimas. Po sprendimo gavimo, vartotojas gali pareikalauti paaiškinimų kaip buvo gautas sprendimas. Sistema turi paaiškinti kiekvieną savo samprotavimų, vedančių prie uždavinio sprendimo, žingsnį.
1. Pirmieji paaiškinimų formavimo mechanizmai
Pradiniame ekspertinių sistemų tyrimų etape, kuris vyko Stanfordo universitete 60-70-ais metais, paaiškinanti informacija buvo pateikiama parodant programos vykdymo procesą ir buvo naudojama pagrinde kuriamos sistemos testavimui ir koregavimui. To pakakdavo eksperimentinių sistemų, tokių kaip MYCIN, kūrėjams, bet neatitikdavo to vartotojo aptarnavimo lygio, kuris reikalingas komerciniam programiniam produktui. Vėliau informacijos, kuri duotų vartotojui galimybę aiškiai įsivaizduoti programos samprotavimų eigą, formavimo problemai pradėjo skirti žymiai daugiau dėmesio.
Tyrinėtojai priėjo išvadą, kad automatinis paaiškinimų formavimas reikalauja priėjimo prie objektinės_srities modelio lygiai taip pat, kaip ir žinių išgavimas. Kitais žodžiais, žinių supratimas konkrečioje srityje būtinas, kad pateikti vartotojui informaciją apie sistemos elgesį rezultato formavimo procese, lygiai taip pat, kaip ir naujų žinių įsigijimas. Paaiškinimų formavimo mechanizmo evoliuciją galima stebėti pagal konkrečių sistemų pavyzdžius.
2. Paaiškinimų formavimas žinių pagrindais
Paaiškinimų...
Šį darbą sudaro 2044 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!