Sužinosime apie tarpukario susisiekimą bei Kauno transportą.
Sužinosime apie tarpukario aviacija.
• Tarpukario Lietuvos valdžia daug dėmesio skyrė transportui plėtoti. Nutiesus naujų geležinkelių, plentų, tiltų, palengvėjo susisiekimas. Pradėjo kursuoti tarpmiestiniai autobusai. Tačiau automobilių, motociklų, skaičius augo lėtai. Dėl didelės kainos, brangaus kuro automobilis laikytas ypatinga prabanga. Jį įsigyti galėjo tik turtingiausi žmonės. Populiariausi Lietuvoje buvo amerikietiškų markių automobiliai: „Ford“, „Chevrolet“, „Biuck“.
Trumpa transporto Kaune istorija iki 1918 m.
• Ilgus metus Kaune susisiekti buvo galima upėmis, o nuo XV a. pab. plėtojantis prekybai, imta dažniau keliauti sausuma. XIX a. Kaune nutiestas Peterburgo-Varšuvos plentas. XIX a. pirmoje pusėje iš Kauno į Peterburgą gabendavo keturvietės karietos, brikai, dviviečiai kabrioletai.
• 1861 m. Lietuvoje buvo nutiestas geležinkelis, kelionė į Vilnių trukdavo 2,5 val. XIX a. antroje pusėje Kaune startavo diližana. Diližanas gaberndavo į Varšuvą, Marijampolę. Kaune kursavo ir droškės – į puskarietę panašūs vežimai.
• Pirmas automobilis Lietuvoje užregistruotas 1896 m. – „Panhard et Levasseur 4CV“, šis prancūzų gamybos automobilis kainavo daugiau kaip 2,4 tūkst. rublių. 1913 m.
• Nuo 1909 m. Kaune kursavo du „Gaggenau“ gamyklos automobiliai: „Kaiserbrik“ (11 vietų, nuo Rotušės a. iki Soboro / Soboras-Geležinkelio stotis kainavo 8 kapeikas) ir „Nord-Deutschland“ (28 vietų: Savanorių pr.-geležinkelio stotis, kelionė iki Apygardos teismo kainavo 8 kapeikas; teismas – Soboras / Soboras-Stotis atsieidavo 7 kapeikas). Automobilių mieste daugėjo.
• 1918 m. vasario 16 d. Lietuvai paskelbus Nepriklausomybę, netrukus pokyčių sulaukė Kaunas. Tais pačiais metais įsteigta viena pirmųjų ministerijų – Susisiekimo. 1920 m. Kaunas tapo Laikinąja sostine ir išbuvo ja iki 1940 m., sovietų okupacijos. Tarpukariu klestėti pradėjo keleivių gabenimo bendrovės. 1919 m. rugpjūčio 1 d. pradėjo kursuoti siaurojo kelio traukinukai maršrutu: Aleksoto tiltas-Nemuno krantas- Karmelitų bažnyčia-Šančiai-Panemunė.
• Pirmas šviesoforas Kaune atsirado tarpukariu, prie gaisrinės, Karaliaus Mindaugo pr., mat eismas virdavo Senamiestyje.
Kauno transportas tarpukariu vystėsi šuoliais
• Asociacijos „Retromobile“ prezidentas Ramūnas Kardelis akcentavo, kad 1918 m. paskelbus Lietuvos Nepriklausomybę, valstybė kūrėsi iš nieko. Anot pašnekovo,...
Šį darbą sudaro 772 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!