.
Klaipėda, 2014-2015 m.
3. Avarijos naftos terminaluose ir linijose.........................................................................................7
4. Gaisrai ir sprogimai.......................................................................................................................9
5. Naftos ir jos produktų nutekėjimas iš vamzdynų ir rezervuarų....................................................14
6. Naftos nutekėjimo kontrolės metodai ir avaringumo monitoringas.............................................16
7. Išvados.........................................................................................................................................19
8. Literatūra......................................................................................................................................20
ĮVADAS
Žmogaus gyvybė, sveikata, turtas, socialinė bei fizinė aplinka yra pastoviai veikiamos daugybės veiksnių, tarp kurių yra ir potencialiai pavojingų, galinčių turėti neigiamą poveikį žmogui. Taigi, žmogaus gyvenimas yra susijęs su rizika.
Rizikos sąvoka yra sudėtinga, susijusi su būsimais įvykiais, kurie gali įvykti arba neįvykti, su įvairiomis tolesnėmis tų įvykių vystymosi galimybėmis. Ji turi būti vertinama tiek kiekybiškai, tiek ir kokybiškai. Kokybine prasme, kiekvienas rizikos šaltinis arba pavojus, nesant arba neveikiant apsaugos barjerams, sudaro galimybę įvykti avarijai, kurios pasekmės gali būti gyvybės arba sveikatos praradimas, aplinkos užteršimas, ekonominiai ar finansiniai nuostoliai ir t.t. Ši galimybė ir yra laikoma rizika.
Nuo žmogaus veiklos pobūdžio priklauso tam tikra dalis rizikos faktorių. Tai yra daugiau ar mažiau įvertinta, pamatuota ir savanoriškai pasirinkta rizika, kitais žodžiais tariant, rizika, su kuria žmogus sutinka vykdydamas savo veiklą, priimdamas vienokius ar kitokius sprendimus, pasirinkdamas gyvenimo būdą ir t.t.. Pavyzdžiui, naudojimasis transporto priemonėmis žinant, kad egzistuoja avarijos tikimybė, žalingi gyvenimo įpročiai, kurių neigiamas poveikis žmogaus sveikatai yra įrodytas ir pan. Kita rizikos rūšis yra priverstinė rizika. Tai rizika, kurios individualus žmogus praktiškai negali įtakoti, tačiau dalį šios rizikos, tam tikrose ribose, gali valdyti ir sumažinti visuomenė.
Šio darbo tikslas – atskleisti pagrindinius priverstinės rizikos faktorius atsirandančius transportuojan naftą, jos produktus ir chemines medžiagas naftos terminaluose.
RIZIKOS FAKTORIŲ ANALIZĖ
Avarijų priežasčių tinkamas įvertinimas padeda įmonės vadovams priimti sprendimus, padedančius išvengti avarinių situacijų. Avarijų priežasčių įvertinimui reikia:
• analizuoti įvykusias avarijas analogiškose pramonės srityse;
• susipažinti su naujomis technologijomis ir jų apsaugos priemonėmis;
• tikrinti bendrovės įrengimus ir gamybinius procesus pagal jų atitikimą techniniams reikalavimams.
Faktoriai galintys sukelti avarijas:
• Detalių sulūžimai, deformacijos
• Nukrypimai nuo normalių gamybinių režimų
• Organizacinės ir žmonių klaidos
• Gamtos jėgų poveikis
• Kibirkšties bei liepsnos šaltiniai
• Sabotažai ir vagystės
• Diversijos
•...
Šį darbą sudaro 2942 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Šis mokslo darbas pasitarnaus tau kaip puikus pavyzdys siekiant aukščiausio pažymio!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!