Referatai

Monopolija ir viskas apie ją

9.8   (3 atsiliepimai)
Monopolija ir viskas apie ją 1 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 2 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 3 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 4 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 5 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 6 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 7 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 8 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 9 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 10 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 11 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 12 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 13 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 14 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 15 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 16 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 17 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 18 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 19 puslapis
Monopolija ir viskas apie ją 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Monopolija ir tobula konkurencija yra visiškai priešingos rinkos struktūros. Žodis mo­nopolija yra kilęs iš graikiškų žodžių „mono“ ir „polio“, kuris reiškia „pardavėjas“. Taigi monopolija yra tokia rinkos struktūra, kai kurioje nors pramonės arba paslaugų sakoje yra vienintelis prekių ar paslaugų pardavėjas. Monopolija nebūtinai yra tokios didelės įmonės, kaip Mažeikių naftos perdirbimo kombinatas, „Lietuvos telekomas", bet ir vienintelis vieš­butis mažame miestelyje, vienintelė firma, tiekianti šaltą ir karštą vandenį ir t. t. Iš to matyti, kad daug kur susiduriame su vieninteliu tam tikrų prekių arba paslaugų tiekėju, kuris turi rinkos galią, leidžiančią jam kontroliuoti pasiūlos apimtį ir kainas. Monopolijos gali siekti maksimalaus pelno be jokio nerimo, kad kita firma įeis į šią šaką ir atsiras naujų pardavėjų. Esant vienam pardavėjui, pirkėjai priversti mokėti didesnes kainas, palyginti su tuo atveju, kai rinkoje yra keli arba daug tarpusavyje konkuruojančių pardavėjų. Firmos, kurios kontroliuoja įėjimą į rinką, gali kontroliuoti prekių kainas ir pasiūlos apimtį, ne­leisdamos prekių kainoms sumažėti iki vidutinių bendrųjų kaštų žemiausio lygio ilguoju laikotarpiu, kaip kad yra grynos konkurencijos rinkoje. Dėl to monopolija gauna ekono­minį pelną, kuris skatina firmas išlaikyti monopolinę padėtį rinkoje.
Dažniau pasitaiko vietinių monopolistų nei nacionalinių monopolijų. Vietinės mono­polijos yra vieninteliai prekių arba paslaugų pardavėjai vietinėse rinkose. Pavyzdžiui, vie­nintelė autobusų firma teikia paslaugas, kurios neturi artimų substitutų arba pakaitų. Todėl ji, kaip ir kitos panašios firmos, yra vietiniai monopolistai. Šios firmos dažniausiai reguliuojamos vietinės valdžios, o nacionalinės monopolijos – centrinės valdžios.
Grynoji arba absoliuti monopolija yra pramonės arba kitos ūkinės veiklos sferos šaka, kurioje gamybos apimtį kontroliuoja vienas ga­mintojas, taigi ir vienas pardavėjas, ir ku­rioje nėra artimų substitutų bei praktiš­kai negalimas naujų firmų įėjimas į šaką dėl labai aukštų įėjimo barjerų.
Kaip tobulos konkurencijos rinkos struk­tūra, taip ir grynosios monopolijos rinkos struktūra yra kraštutiniai rinkos struktūrų poliai. Grynoji monopolija atsirado seniai – jos požymių jau būta XVI a., kai Europos monarchai turėjo išimtinę...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 7257 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • Turinys 2
  • Monopolija 3
  • 1. Grynoji monopolija. Įėjimo į šaką kliūtys 3
  • 2. Monopolinės firmos produkcijos paklausa. Bendrosios, vidutinės ir ribinės pajamos 5
  • 3. Monopolinė firma ir jos ekonominiai sprendimai 9
  • 3.1. Monopolinės firmos pelno maksimizavimas 9
  • 3.2. Monopolinė pusiausvyra ir paklausos elastingumas 10
  • 3.3. Monopolinės firmos pasiūla 12
  • 3.4 Monopolinės galios matavimas 12
  • 4. Monopolijos reakcija į reguliuojamą kainą, mokesčius ir subsidijas 14
  • 4.1. Maksimalios kainos nustatymas 14
  • 4.2. Mokesčiai ir subsidijos 15
  • 5. Kainų diskriminacija monopolijos sąlygomis 17
  • 6. Monopolijos pasekmės 20
  • Literatūra 22

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
22 psl., (7257 ž.)
Darbo duomenys
  • Mikroekonomikos referatas
  • 22 psl., (7257 ž.)
  • Word failas 1 MB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt