Darbo aktualumas. Per keletą paskutinių dešimtmečių daugelio Europos Sąjungos šalių mokesčių sistemose nuolat vyko pokyčiai ir reformos. Todėl pagrindinę šiame darbe nagrinėjamą mokesčių teisės mokslo problemą galima būtų suformuluoti taip: kokios sąlygos nulemia atskirų ES šalių mokesčių ir fiskalinių sistemų skirtumus.
Darbo objektas — mokesčių naštos Europos Sąjungoje – esmė, principai, prielaidos bei Europos Sąjungos šalių mokesčių sistemos.
• parenkamos teisinės priemonės, būtinos ES mokesčių sistemos implemetavimą plėtoti Lietuvoje.
Tyrimų metu daug dėmesio buvo skiriama ES mokesčių sistemoje vykstančių procesų ir ES mokesčių sistemos institucinės struktūros analizei.
1. Europos sąjungos mokesčių sistema ir mokesčių rūšys
Mokesčiai, kaip piniginė prievolė, būdami svarbus ES valstybių pajamų šaltinis, pasižymi vidine įvairove, kas sąlygoja jų klasifikavimo galimybę ir būtinumą. Kaip mokesčių klasifikavimo pagrindas gali būti taikomi įvairūs kriterijai.
Pagal ES mokesčių sistemą, mokesčius mokančių subjektų ypatybes yra skiriami juridinių asmenų, fizinių asmenų ir bendri mokesčiai. Juridiniai asmenys moka pelno, fiziniai asmenys - pajamų mokestį; bendri mokesčiai - pridėtinės vertės, žyminis, žemės ir kitų žemės gerybių mokesčiai ir t.t.
Remiantis oficialiu leidiniu “KPMG EU Tax overview” – “ES mokesčiai yra įskaitomi tiek į ES bendrą biudžetą, tiek į atskiros valstybės (savivaldybės) biudžetus.”1 Todėl, darbo autoriaus nuomone, pagal mokesčių įskaitymo tvarką jie skirstomi ES biudžeto, valstybių narių (savivaldybių) biudžetų ir šalių narių tikslinių fondų mokesčius. Į ES bendra biudžetą įskaitomi muitai, pridėtinės vertės (tam tikra dalis nuo valstybių narių surenkamo į nacionalinius biudžetus mokesčio) ir kt. Į valstybės biudžetą yra įskaitomi juridinių asmenų pelno, pridėtinės vertės, konsulinis mokesčiai, akcizai ir kt.
Į ES valstybių narių savivaldybių biudžetus dažniausiai yra įskaitomi: fizinių asmenų pajamų, žemės, prekyviečių, paveldimo ar dovanojamo turto mokesčiai. Biudžetams priskirti mokesčiai pasižymi tuo, kad surinktos jų lėšos neturi tikslinės paskirties, - jos yra įskaitomos į atitinkamo biudžeto surenkamąją sąskaitą ir naudojamos pagal to biudžeto išlaidų straipsnius.2 Pagal apmokestinimo objekto ypatumus yra skiriami pelno, pajamų, turto ir vartojimo mokesčiai. Pajamų mokesčiai yra skaičiuojami...
Šį darbą sudaro 8508 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!