Išvados...............................................................................................................................10.
Meninės emocijos yra svarbus meninių vaizdinių formavimo centras ir būtina, nors nepakankama, jų „statybinė medžiaga". Tokie vaizdiniai savo ruožtu nebūna izoliuoti. Tik kaip tam tikra visuma jie sudaro vientisą sintetinį vaizdą — meninį tikrovės modelį. Emocijos ne tik įeina į šį modelį, bet iš dalies ir apsprendžiamos jo. Vaizdinio mąstymo procesas mene — tai pirmiausia meninių emocijų bei vaizdinių formavimasis, jiems sąveikaujant ir sudarant sintetinę vienybę. Tirti šį procesą iš esmė; dar tik pradedama . Tai įgalins giliau suprasti menines emocijas.
Jeigu kūrinys išreiškia pasenusias, suvokėjui nebeaktualias vertybes, estetinė funkcija netenka savo funkcionavimo pagrindo, ir kūrinys nustoja būti aktyviu meno kultūros reiškiniu. Suvokėjo vertybių sistema yra įvairiapusiškai determinuota, todėl ir kūrinio, atskiro žanro ir apskritai meno visuomeninė vertė yra socialiai, kultūriškai bei istoriškai sąlygota.
3. išsiaiškinti, estetikos pagrindinius bruožus;
1. Meninės emocijos ir estetinis išgyvenimas
Meninė emocija nėra estetinis išgyvenimas, o šį išgyvenimą gali sukelti ne vien meno poveikis. Dėl jo prigimties iki šiol smarkiai ginčijamasi. Tikrai nustatytomis galimi laikyti tik dvi estetinio išgyvenimo ypač visada teigiama .
Šias ypatybes plačiai panaudojo Kantas savo idealistinėje estetikoje. Estetinį išgyvenimą jis vadino malonumu, kuris „laisvas nuo bet kokio intereso" , ir priešpastatė jį visiems kitiems malonumams, turintiems pagrindą objektyviame pasaulyje. Estetinio sprendimo, sukeliančio nesuinteresuotą pasitenkinimą, priežastis ,,gali būti tik subjektyvi",— pabrėžė Kantas .
Ši pozicija gana silpna (to nepamiršo pažymėti ir pats Kantas). Juk tai, kas gražu man, gali būti gražu ir kitiems; vadinasi, panašūs išgyvenimai, „laisvi nuo bet kokio intereso", gali daugeliui žmonių daryti tą patį ir, be to, išorinį poveikį.
Tačiau nustatyti objektyvų estetinio pasitenkinimo pagrindą pasirodė ne taip jau paprasta.
Materialistai jau gilioje senovėje šio pagrindo ieškojo pastoviose, amžinose ir būtinose gamtos savybėse — jos objektų apimtyje bei proporcijose, tam tikruose spalvų bei plastinių formų, linijų bei garsų santykiuose. Šios savybės iš tiesų gali sukelti „nesavanaudiškas" teigiamas emocijas. Senovės žmonių pastabumą nenuginčijamai patvirtino gausūs šiuolaikiniai eksperimentai .
Bet...
Šį darbą sudaro 3018 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!