Analizės

Mačernio sonetų analizė

9.8   (2 atsiliepimai)
Mačernio sonetų analizė 1 puslapis
Mačernio sonetų analizė 2 puslapis
Mačernio sonetų analizė 3 puslapis
Mačernio sonetų analizė 4 puslapis
Mačernio sonetų analizė 5 puslapis
Mačernio sonetų analizė 6 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Perskaitykite V. Mačernio sonetus ir atlikite užduotis. RUDENS SONETAI 7 Vidunaktį dažnai Aš pabundu, Kada keistai, keistai Visuos namuos tylu, Ir aš nebežinau, Kas daros su manim, Bet man kaskart sunkiau Tokiom naktim Išspręst gyvybės ir mirties lygtis Su begale nežinomųjų. Veltui aš laukiu: niekas man nepasakys, Atėjęs iš erdvių giliųjų, Kodėl kas nors yra? Kodėl aš pats esu Didžiausia paslaptis visatos slėpinių? Šarnelė, 1943.X.17 1. Apibūdinkite soneto vyksmo laiką. Remdamiesi kūrybos kontekstu atskleiskite filosofinę pabudimo prasmę. Laikas – vidurnaktis ,mistiška ,tyli . Kamuojamas nežinios lyrinis aš prabunda.no9rėdamas išspresti nežinios klausimus. 2 taškai 1 2. Nusakykite, koks pojūtis pirmiausia patiriamas nubudus. Palyginkite su „Vizijų“ „Įžanga“ ir nurodykite, kas panašu ir kas skiriasi. Susimąstymo ir tylos Panašu, nes lyrinis subjektas išgyvena nerimo būseną. Skiriasi: „Vizijų“ „Įžangoje“ kalbama apie vieną vakarą, o sonete apie nuolat pasikartojančią situaciją (dažnai)/ skiriasi vyksmo laikas (vakaras – vidurnaktis). 3 taškai 2 3. Remdamiesi kūrybos kontekstu apibūdinkite egzistencinę lyrinio vyksmo situaciją. Atsakymą pagrįskite citata. Lyrinis subjektas patiria egzistencinio nerimo situaciją - pabudęs vidurnaktį išgyvena pasaulio tylą, didžiulį nerimą, nebežino, kas su juo vyksta. keistai keistai/ Visuos namuos tylu./ Ir aš nebežinau,/ Kas daros su manim 2 taškai 2 4. Remdamiesi kūrybos kontekstu įrodykite, kad žmogaus būtis suvokiama filosofiškai. Įvardykite tai perteikiančią meninės raiškos priemonę. Gyvenimas suvokiamas kaip paslaptingas/ kaip galvosūkis. Metafora Išspręst gyvybės ir mirties lygtis. 2 taškai 2 5. Nurodykite, kurie esminiai filosofiniai klausimai kyla lyriniam subjektui. Remdamiesi kūrybos kontekstu įvardykite filosofą, kurio keliamą klausimą perfrazuoja poetas. Kodėl kas nors yra? Kodėl aš pats esu/ Didžiausia paslaptis visatos slėpinių? M. Heidegeri 2 taškai 1 8 12 Savo sielą, alkaną kaip žvėrį, Maitinu geriausiais žemės vaisiais: Mokslu ir menu; tegu ji gėris Spalvomis ir tonais įkvėptaisiais. Leidžiu jai ištvirkt ir atgailoti, Užsivilkus aštrią ašutinę, Bet aš negaliu niekuo pasotint Tos panteros, alkanos, laukinės. Kūno narve ji nervingai vaikšto, Amžinybės sau kaip grobio geisdama. Ilgis saulės nužertųjų aikščių, Kur gulėtų nemirtinga ir laisva, Meilės šoky suktis su dievais kartu, Trypiant žiedus anemonų geltonų. Šarnelė, 1943.X.27 1. Remdamiesi kūrinio kontekstu įvardykite, su kuo lyrinis subjektas palygina savo sielą. Remdamiesi kūrybos kontekstu nurodykite literatūrinį kontekstą. Su alkanu žvėrimi. R. M. Rilkės eil. „Pantera“. 2 taškai 1 2. Nurodykite, ką lyrinis subjektas laiko geriausiais žemės vaisiais. Mokslą ir meną. 1 taškas 1 3. Apibūdinkite, kurie du skirtingi motyvai ryškūs antrame posmelyje. Atsakymą pagrįskite citata. Gyvenimo smagumų ieškojimas ir asketiškas gyvenimas. Leidžiu jai išvirkt ir atgailoti,/ Užsivilkus aštrią ašutinę 2 taškai 1 4. Nurodykite, ko ir kodėl geidžia siela. Trokšta amžinybės. Kad būtų nemirtinga ir laisva kaip dievai. 2 taškai 2 5. Apibendrinkite ir nusakykite, kokią egzistencinę būseną išgyvena kūrėjas. Egzistencinio nerimo būseną. 1 taškas 1 6. Suformuluokite ir parašykite pagrindinę mintį. Nerimstanti žmogaus siela nuolat veržiasi į nemirtingumą ir laisvę. 1 taškas 1 7 25 Einu, bet nežinau, į kur nueisiu, Ir gyvenu, bet palaidai ir be prasmės: Ragaudamas gyvenimą kaip vaisių Ir vėl jį nešdamas kaip naštą ant peties. Aš klausiau kunigų ir filosofų – Atsakė jie, išdėstė viską išsamiai. Bet man širdis ir šiandien lygiai sopa: Kodėl pasaulis ir žmogus, ir visa tai? Ir taip einu tolyn šio klausimo keliu Po nežinios dangum, pavargusiu žingsniu. Bet jei randu užsimirsimo smuklę pakely, - Tai linksmas per dienas naktis puotauju, Kol nuobodžio tarnai, rimtuoliai rūškani, Vėl išmeta į klausimo kelius iš naujo. Šarnelė, 1943.XII.7 1. Nurodykite, koks V. Mačernio kūrybos motyvas aptinkamas kūrinio pradžioje. Remdamiesi kūrybos kontekstu nusakykite jo filosofinę prasmę. Kūno judėjimo motyvas. Ėjimas egzistencijos keliu – siekimas patirti/ pažinti būtį. (Gali būti įv. samprotavimų.) 2 taškai 2. Apibūdinkite lyrinio subjekto gyvenimą. Įvardykite ir paaiškinkite jį nusakančią gilios prasmės priešpriešą. Prieštaringas/ nerimastingas. Gyvenimas – vaisius ir gyvenimas – našta, nešama ant peties (kryžius). Dionisiškoji gyvenimo – malonumo ir apoloniškoji gyvenimo – tarnystės, aukojimosi samprata Prieštaringas/ nerimastingas. 3 taškai 1 3. Pakomentuokite, kaip gyvenimo slėpinius mėgino aiškintis lyrinis subjektas. Nurašykite filosofinį klausimą. Remdamiesi egzistencializmo pasaulėjauta, paaiškinkite, kodėl kiti nepadėjo į jį atsakyti. Klausė kunigų ir filosofų, t. y. gilinosi į religijas ir į mokslą. Kodėl pasaulis ir žmogus, ir visa tai? Svarbus ne atsakymas, o klausimo kėlimas. 3 taškai 4. Nurašykite žodžius, kuriais lyrinis subjektas apibūdina kelią ir dangų trieilyje. Įvardykite, kurios meninės raiškos priemonės tai perteikia. Paaiškinkite prasmę. Klausimo keliu, nežinios dangum. Metaforos. Klausimo kelias – tai nuolat kylantys egzistenciniai klausimai, taip išreiškiamas siekimas išsiaiškinti gyvenimo slėpinį. Nežinios dangus – žmogaus buvimas žemėje – neįmenama mįslė 3 taškai 2,5 5. Nurodykite simbolinės prasmės vaizdinį, kuriuo baigiamas pirmasis trieilis. Paaiškinkite jo prasmę. Užsimiršimo smuklę. Galimybė (siekis) panirti į gyvenimo smagybes/ malonumus 2 taškai 6. Atskleiskite perkeltinę soneto pabaigos prasmę. Žmogus turi dvi prigimties puses – dionisiškąją ir apoloniškąją: dionisiškoji traukia į linksmybes, o apoloniškoji – į egzistencinių klausimų apmąstymą 2 taškai ŽIEMOS SONETAI 21 Einu, sustoju ir klausaus: Vidurnakčio metu laukuos Tylu tarp žemės ir dangaus, Tik aš su savimi kalbuos. Aplink bekraštė tamsuma… Taip gera vienišam nakty, - Po kojų žemė mylima Ir visa taip arti arti… Nurieda ašaros per skruostus… Tai džiaugsmo ašaros!.. Tai keista. Jaučiuos laimingas ir paguostas, Nors vienas, naktį ir apleistas, Skausmu apsvaigęs, išėjau Paklyst ir nebegrįžt daugiau… Šarnelė, 1944.I.26 1. Nurašykite pirmą eilėraščio eilutę. Remdamiesi kūrybos kontekstu įrodykite, kad situacija būdinga V. Mačernio kūriniams. Einu, sustoju ir klausaus V. Mačernio lyrikoje svarbus kūno judėjimo motyvas, palydimas lyrinio subjekto refleksijos. 3 taškai 2. Apibūdinkite lyrinio vyksmo aplinkybes (laiką, erdvę). Vyksmo laikas dabartis, ciklinis, mistiškas - vidurnaktis. Erdvė plati - laukai 2 taškai 3. Nusakykite lyrinio subjekto santykį su aplinka. Nurodykite, kurias jo charakterio savybes atspindi toks santykis. Argumentuokite remdamiesi tekstu. Santykis artimas, šviesus/jausmingas. Polinkį į buvimą vienam, jautrumą, gamtos grožio pojūtį. Sako, kad gera vienišam nakty, nes po kojomis jaučia mylimą žemę./ Nurieda ašaros per skruostus – palengvėjimas toks gilus, kad net iš džiaugsmo pravirksta 3 taškai 4. Palyginkite lyrinio subjekto emocijas su išgyvenimais, vaizduojamais V. Mykolaičio-Putino eilėraštyje „Rūpintojėlis“. Nurodykite, kas panašu ir kas skiriasi. Panašu, nes lyrinis subjektas irgi vienas po atviru dangumi, patiria kontempliaciją/ išgyvena harmoniją su žeme, dangumi. Skirtinga, nes ne Rūpintojėlis, o nakties grožis sukelia euforiją. 2 taškai 1 5. Remdamiesi tekstu nusakykite, kokią būseną patiria lyrinis subjektas ir kas ją sukelia. Paaiškinkite, kaip jis pats tai vertina ir kodėl. Įvardykite V. Mačernio kūrinį, kuriame labai ryški ši būsena. Egzistencinio praregėjimo/euforijos būseną. Sukelia harmonijos su gamta pojūtis. Jaučiasi laimingas ir paguostas, nes išsivaduoja iš skausmo/ vidinio konflikto. „Vizijos“, sonetas „Asketas“. (Gali būti įvardytas ir kt. kūrinys.) 3 taškai 2 6. Nurodykite soneto temą. Gamtos poveikis kūrėju 1 taškas 12 PAVASARIO SONETAI 3 Praeinančiam pasaulyje praeisiu, Kasdien suduždamas, bet išdidus: Mylėdamas skurdžiosios žemės vaisių Ir moteris, ir saulę, ir sapnus. Kaip svečias, pakviestas į šventę šviesią, Aš paragausiu, vynas ar svaigus, Aš tik gėlių spalvom pasigėrėsiu, Savin giliai įkvėpsiu jų kvapus; Ir mylimos nerūpestingą veidą Lengvai palietęs pirštais virpančiais, Triukšmingai muzikai aplinkui aidint Ir atsisveikinęs mostu tik su svečiais, Palikęs žiburius toliau jų šventei degti, Išeisiu vienišas į amžinąją naktį. Šarnelė, 1944.IV.20 1. Nusakykite, koks motyvas ryškus eilėraščio pradžioje. Įvardykite jo literatūrinį kontekstą. Būties laikinumo. Biblija. 2 taškai 2 2. Nurašykite citatą, atskleidžiančią lyrinio subjekto vertybes. Mylėdamas skurdžiosios žemės vaisių/ Ir moterį, ir saulę, ir sapnus. 1 taškas 3. Nusakykite, kaip jaučiasi lyrinis subjektas pasaulyje. Nurodykite, kuriais įvaizdžiais tai atskleidžiama ir kokį motyvą jie aktualizuoja. Jaučiasi nesavas/atklydėlis. Svečias, į šventę šviesią. Laikinumo motyvas 2 taškai 4. Nurodykite modernistinį kūrinį, kuriame ryškus triukšmingos muzikos motyvas. Palyginkite lyrinių subjektų situacijas. Nurodykite, kuo jos panašios. H. Radausko eil. „Šventė parke“. Panašios situacijos, nes abiejuose eilėraščiuose ryškus lyrinio subjekto būties laikinumas/kintamumas/pažeidžiamumas. 2 taškai 0 5. Remdamiesi tekstu įrodykite, kad sonete ryškus gyvenimo - spektaklio vaizdinys. Lyrinis subjektas elgiasi kaip aktorius scenoje: atsisveikinantis mostu su žiūrovais, paliekantis žiburius šventei degti./ Gyvenimas palyginamas su nesibaigiančia švente – iš tiesų realybėje taip nebūna, teatrališkas lyrinio subjekto atsisveikinimas mostu su svečiais. 2 taškai 1,5 6. Apie šį eilėraštį sakoma, kad jame poetas išpranašavęs savo gyvenimo pabaigą. Remdamiesi biografiniu kontekstu pagrįskite šį teiginį. Nurodykite dar vieną poetą ir jo kūrinį, kuriame tarsi būtų išpranašauta kūrėjo ateitis. V. Mačernis žūva per bombardavimą – tranki/triukšminga muzika. Jis trumpai tegyvena - kaip svečias, trumpai teskirta mylėti – vos tik pirštais paliečia mylimosios veidą. S. Nėries eil. „Anksti rytą“ 3 taškai 3 8,5 VASAROS SONETAI 1 Atleisk, režisieriau, aš taip esu išsekęs… Mane nuvargino kasdien vis rolės naujos. Tu pažiūrėki: kokios mano tuščios ir negyvos akys, Ir jau širdies seniai nebepasiekia kraujas. Aš kažkada tikėjaus rasti personažą, Kuriuo galėčiau savo sielą išsakyti, Bet ką radau, tebuvo gestai, mimikos ir žodžiai gražūs, Ir tas betikslis blaškymasis scenoje mažytėj. Veltui, režisieriau, kažko vaidinime ieškojome… Dabar aš eisiu ir vaidinsiu, rolės nepaskaitęs, Ir paskutinėj scenoj taip suriksiu: “Mano siela mirė”, Pratrūksiu tokiu širdį draskančiu raudojimu, Kad ložėj kažin kur nualps išbalusi mergaitė Ir salėje žiūrovai bus ilgai nuo išgąsčio pastirę. Šarnelė, 1944.VII.13 1. Nurodykite, kuris modernistinei literatūrai būdingas motyvas svarbus eilėraštyje. Atsakymą pagrįskite perfrazuodami citatas. Įvardykite dar vieną ankstesnių laikotarpių kūrinį, kuriame būtų ryškus šis motyvas. Gyvenimo – vaidinimo/spektaklio. Prašo atleisti režisieriaus./ Kasdien vis rolės naujos./ Tikėjosi rasti personažą. M. K. Sarbievijus Odė „Janui Libinijui“ 3 taškai 3 2. Apibūdinkite, kaip jaučiasi lyrinis subjektas. Remdamiesi tekstu nurodykite, kodėl jis taip jaučiasi. Palyginkite situaciją su pavaizduota sonete „Don Žuanas“ ir nurodykite, kuo ji panaši. Jaučiasi nusivylęs. Tai, ką rado, buvo dirbtina - gestai, mimikos ir žodžiai, gražūs, bet nenuoširdūs./ Betikslis blaškymasis scenoje mažytėje - nuo žmogaus mažai kas priklauso, jo būtis tarsi scena dideliame gyvenimo teatre./ Jaučiasi nusivylęs prasmės ieškojimu. Panaši situacija vaizduojama „Don Žuane“ viliamasi atrasti tikra (meilę/personažą), bet tai pasirodo iliuzija/ pastangos bergždžios/ nusiviliama – trūksta dvasinio ryšio. 3 taškai 2 3. Nurodykite, kaip sonete pavadinamas gyvenimas. Įvardykite dar vieną kūrinį, kuriame būtų panaši gyvenimo samprata. Vaidinimu. Sarbievijus „Odė Janui Libinijui“. 2 taškai 4. Interpretuokite citatą: „Dabar aš eisiu ir vaidinsiu, rolės nepaskaitęs

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1705 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
6 psl., (1705 ž.)
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos analizė
  • 6 psl., (1705 ž.)
  • Word failas 23 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią analizę
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt