Kylant gamybos bei prekybos lygiui ir Lietuvai integruojantis į Europos Sąjungą, Lietuvos firmoms vis sunkiau išlaikyti pelno lygį bei investicijų rentabilumą. Geriausios firmos nustatė, kad produktų gamybos išlaidos gali būti sumažintos integruojant tokias su logistika susijusias veiklos sritis kaip transportavimas, sandėliavimas, atsargų valdymas, užsakymų tvarkymas, informacijos perdavimas, surinkimas ir apdorojimas bei gamybos planavimas ir pirkimas.
Be šios integravimo koncepcijos, produktas ir atsargos siejasi tokiais pagrindiniais verslo ryšiais: tiekėjas - pirkimas, pirkimas - gamyba, gamyba - rinkodara ir rinkotyra, rinkodara - paskirstymas, paskirstymas - tarpininkai, tarpininkai - pirkėjai (vartotojai).
Centralizuotai koordinuojant logistinę veiklą, išlaidas galima paskirstyti vartotojų aptarnavimui, transportavimui, sandėliavimui, atsargų valdymui, užsakymų tvarkymui, produkcijos paskirstymui ir (arba) pirkimui.
Nuo to, kaip vadyba paskirsto ribotus išteklius rinkodaros junginiui (produktui, kainai, skatinimui ir vietai), priklauso firmos reikšmingumas rinkoje ir pelningumas (4.1 pav.). Produktas turi būti svarbiausia, nes jis yra pagrindinis logistikos specialistų analizės objektas, o ekonominiu požiūriu pirmasis firmos pajamų šaltinis. Norint priimti teisingus logistinius sprendimus, būtina aiški produkto samprata.
4.1.
Tai, ką firma siūlo pirkėjui kaip savo produktą, yra jo poreikių tenkinimas. Jei tas produktas yra kokia nors paslauga, jį apibūdins tokios nematerialios savybės kaip patogumas, išskirtinumas ir kokybė. Tačiau jei produktas yra fizinė prekė, jis turi fizines charakteristikas ir savybes - apimtį bei formą, ir jos daro įtaką logistinėms išlaidoms. Kadangi šiuo metu paslaugų sferoje dirba nedaug logistikos specialistų, daugiausia dėmesio skiriama produktui - fizinei prekei. Tačiau ryškėja visuomenės orientavimosi į paslaugas tendencija, todėl ateityje daugiau dėmesio reikės skirti paslaugų kaip produkto charakteristikoms.
Produktų skirstymas
Logistinė sistema turėtų turėti tam tikrą organizacinę struktūrą, priklausančią nuo to, kas vartos produktą. Kuriant logistinę strategiją, būtina turėti detalesnę produktų skirstymo schemą. Tradiciškai produktai skirstomi į vartojimo ir gamybines prekes.
Vartojimo prekės
Vartojimo prekės orientuotos į galutinius vartotojus. Rinkodaros specialistai seniai pastebėjo esminius skirtumus, kaip galutiniai vartotojai renkasi prekes ir kur jas perka. Vartojimo prekės klasifikuojamos į:
Patogumo prekės
Patogumo prekes. Jas vartotojai perka dažnai,...
Šį darbą sudaro 18487 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!