Dauguma žmonių turi savo nuomonę apie tai, kaip reikia tvarkyti namų ūkį. Tam dažniausiai visiškai pakanka šeimininko asmeninio patyrimo, o jei kas suklysta, tai pasekmės dažnai būna taip pat asmeninis reikalas. Kitaip yra, kai imamasi tvarkyti visos įmonės ar šalies ūkį. Todėl neatsitiktinai žmonijos patyrimas šioje srityje buvo kaupiamas, apibendrinamas – formavosi ekonomikos mokslas: nuo ekonominių minčių senovės Egipto papirusuose iki naujausių Nobelio premijos laureatų darbų.
Ekonomika (economics) – tai mokslas, padedantis iš visų ribotų išteklių panaudojimo alternatyvų pasirinkti geriausią. Be abejo, kiekvienas iš mūsų taip pat galėtų pridėti po keletą savo apibrėžimų. Žinomas teorikas P. Samuelsonas pabrėžia, kad ekonomikos teorija yra mokslas apie tai, kokius išteklius žmonės ir visuomenė ilgainiui įgyja prekėms gaminti ir paskirstyti tarp įvairių visuomenės grupių, kad būtų galima jas vartoti dabar ir ateityje. Vilniaus universiteto ekonomikos teorijos mokomosios priemonės autoriai rašo, kad ekonomikos teorija – tai mokslas apie žmonių ūkinę veiklą, kurios metu, naudojant įvairius išteklius, tenkinami žmonių poreikiai.
Esminė rinkos ekonomikos dalis yra konkurencija: ji užtikrina mažiausias galimas kainas, sumažina energijos ir žaliavų švaistymą, skatina techninę pažangą ir didina nacionalines pajamas.
Uždaviniai:
1. Konkurencijos samprata;
2. Išanalizuoti konkurencines rūšis;
3. Konkurencija Lietuvoje;
4. Padaryti išvada (parašyti savo nuomonę).
Darbo tikslas:
Kuo samiau išnagrinėti konkurencijos samprata ir jos rūšis. Aprašyti jas ir parašyti savo nuomonę.
1. KONKURENCIJOS SAMPRATA
Konkurencija (lotyniškai concurrentia / concurro – bėgti drauge) – gamintojų, vartotojų ir kitų ekonomikos subjektų varžymasis, rungtyniavimas kurioje nors srityje dėl rinkų, prekių ir kitų išteklių. Konkurencija atsiranda tada, kai žmonės dirba vienodoje sferoje, jie nori būti vienas už kitą pranašesni. Kiekvienas nori, kad jo firma plėstųsi ir gautu kuo daugiau pelno, tad norėdami pagerinti savo firmos imidžą jie konkuruoja su kitomis tos pačios sferos firmomis.
Daugumos firmų konkurentai teigia, kad ne faktinis pardavėjų skaičius, o galimybė bet kada įeiti į rinką yra konkurencijos esmė. Akivaizdu, kad įmonė negalės veikti, jeigu jos vidutinės pajamos bus mažesnės už vidutinius kintamuosius...
Šį darbą sudaro 5267 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!