◦ monopolija
◦ monopolinė konkurencija
◦ oligopolija
Grynoji (tobuloji) konkurencija
• Pagrindiniai bruožai
◦ įmonės yra “kainų gavėjos”
• rinkoje yra labai daug pirkėjų ir pardavėjų
• kiekvienas gamintojas gamina tik nedidelę rinkos produkcijos dalį, todėl neturi įtakos bendrai šakos pasiūlai, kartu ir prekės kainai
• pavienis pirkėjas nuperka tik nedidelį kiekį rinkoje esančių produktų, todėl taip pat negali daryti poveikio kainai
• rinkos dalyviai kainą priima tokią, kokia nusistovi veikiant pasiūlos ir paklausos mechanizmui
◦ įėjimo į rinką laisvė
◦ gaminami identiški produktai
◦ tiek pirkėjai, tiek pardavėjai gerai informuoti apie produktą ir jo kainą
•
Įmonės ir ūkio šakos pusiausvyra trumpuoju laikotarpiu, esant tobulajai konkurencijai
• O
• Lt
• (b) Įmonė
• Q (tūkst.)
• O
• (a) Ūkio šaka
• P
• Q (mln.)
• S
• D
• Pe
• MC
• AR
• P = AR
• = MR
• Qe
• AC
• AC
Trumpojo laikotarpio pasiūlos kreivė
• O
• O
• (a) Ūkio šaka
• P
• Lt
• P1
• Q (mln.)
• S
• D1
• (b) Įmonė
• D1 = MR1
• MC
• P2
• D2 = MR2
• D2
• P3
• D3 = MR3
• D3
• Q (tūkst.)
• a
• b
• c
• = S
Grynoji (tobuloji) konkurencija
• Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu
◦ gaunamas tik normalusis pelnas
◦ LRAC = AC = MC = MR = AR
Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu, esant tobulajai konkurencijai
• O
• O
• P
• Lt
• Q (mln.)
• S1
• D
• LRAC
• PL
• P1
• QL
• Se
• AR1
• D1
• ARL
• DL
• Q (tūkst.)
• Įeina naujos įmonės
• Ekonominis pelnas
• Pelnas sumažėja iki normaliojo
• (a) Ūkio šaka
• (b) Įmonė
Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu, esant tobulajai konkurencijai
• Lt
• Q
• O
• (SR)AC
• (SR)MC
• LRAC
• AR = MR
• DL
• LRAC = (SR)AC = (SR)MC = MR = AR
Grynoji (tobuloji) konkurencija
◦ Įmonės yra per mažos, kad pasiektų masto ekonomiją
• Jei įmonės išaugtų, jos pasiektų masto ekonomiją, bet tai sąlygotų tobulosios konkurencijos rinkos žlugimą.
◦
Monopolija
• Monopolijos apibrėžimas
• Grynoji monopolija – toks rinkos struktūros tipas, kai rinkoje yra vienintelis prekių, neturinčių artimų pakaitų, pardavėjas.
• Įėjimo į rinką barjerai
◦ gamybos masto ekonomija
◦ produkto diferenciacija ir lojalumas prekės ženklui
◦ mažesni jau veikiančios įmonės kaštai
◦...
Šį darbą sudaro 1669 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!