Antoninas Dvoržakas – vienas žymiausių XIXa. 2p. Vakarų Europos kompozitorius. Šis čekų muzikos klasikas tęsė ir puoselėjo kompozitoriaus B. Smetanos pradėtą čekų nacionalinės muzikos mokyklos kūrimą. A. Dvoržako kūrybinis palikimas bei aktyvi visuomeninė veikla buvo svarus indėlis visoje Europoje besiformuojančių nacionalinių kultūrų plėtrai.
Antoninas Dvoržakas gimė 1841m. birželio 8d. Nelahozevos kaime, netoli Prahos. Jaunojo Antonino asmenybės formavimuisi įtakos turėjo jo tėvų šeimos inteligencija bei pomėgis muzikuoti. Klasikinė ir liaudies muzika – įvairios dainos, šokiai – A. Dvoržaką supo nuo pat mažumės. Antoninas nebuvo pasyvus jos klausytojas: pramokęs groti smuiku, jau devynerių metų dalyvaudavo muzikos mėgėjų sudaryto orkestro koncertuose, muzikiniuose vakaruose, vykusiuose tėvų namuose. Šie pirmieji ryšiai su muzika galbūt ir nulėmė tolimesnį A. Dvoržako – kompozitoriaus kelią.
1853m. A. Dvoržakas išvyko mokytis į Zlonicą. Čia lemiamos įtakos kompozitoriaus gyvenime turėjo susitikimas su pedagogu, kompozitoriumi Antoninu Limanu, sugebėjusiu atskleisti ir subrandinti jaunojo menininko talentą. A. Limanas mokė A. Dvoržaką groti altu, fortepijonu, vargonais, muzikos teorijos pagrindų. Kartu su savo mokytoju A. Dvoržakas aktyviai dalyvavo organizuojamuose kamerinės muzikos vakaruose. Paskatintas A. Limano, 1857m. Antoninas išvyko tęsti muzikos studijas į Prahą. Čia jis įstojo į dar 1830m. įsteigtą Vargoninkų mokyklą, garsėjusią puikiais pedagogais. Prahoje A. Dvoržakas sėkmingai derino studijas ir darbą: nuo pat pirmųjų atvykimo dienų jis pradėjo groti viename iš Prahos orkestrų, kuriame – visų pirma kaip atlikėjas – susipažino su kompozitorių R. Šumano, F. Listo, R. Vangerio kūryba, turėjo galimybę pažinti muzikos klasikų ( W. A. Mocarto, L. van Bethoveno ) kūrinius. Pastarųjų autorių kūrybos įtaka ypač juntama ankstyvuosiuose A. Dvoržako kūrybiniuose bandymuose ( daugiausia tai – kameriniai ansambliai, simfonijos, kurių, deja, išlikę tik mažuma ).
7 – ajame dešimtmetyje atsiskleidė A. Dvoržako – kompozitoriaus individualumas, išaugęs iš perimtų F. Šuberto, R. Šumano, R. Vagnerio kūrybos įtakoje. Šio laikotarpio A. Dvoržako kūrybos pavyzdžiu gali būti vokalinis ciklas “Kiparisai”. 7 – ojo dešimtmečio kūrybiniai ieškojimai...
Šį darbą sudaro 4903 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!