Viena pagrindinių žmogaus dvasinių ligų – tai netolerancija kitam. Nors visi esame skirtingi, kai kurie žmonės paprasčiausiai negeba priimti kitokių, labiau iš minios išsiskiriančių žmonių. Kitoniškumas tokiems asmenims dažnai sukelia pasibjaurėjimą, kartais netgi didžiulę neapykantą, kuri beveik visais atvejais yra visiškai nepagrįsta - šios neigiamos emocijos dažniausiai kyla tik iš nenoro suprasti kitą žmogų. Štai, puikus netolerancijos pavyzdys yra M. Mažvydo, vieno iš lietuvių raštijos pradininkų, persekiojimas Lietuvoje dėl jo skleidžiamos liuteronybės. Šis, neturėjęs piktų kėslų, norėjęs tik Lietuvoje platinti dar visai naują religiją, už tai buvo ne tik persekiojamas, bet ir sumuštas bei suimtas. Tuometinė lietuvių visuomenės dauguma nepripažino M. Mažvydo dėl to, nes jis skleidė neįprastą, dar daug kam nesuprantamą tikėjimą, o tai įrodo tolerancijos nebuvimą. Tačiau šią temą turbūt geriausiai atskleidžia lietuvių prozos atnaujintojas J. Aputis, kūręs XXa. antrojoje pusėje. Dėl kūrinių tematikos autorius laikomas kaimo rašytoju, jam būdingas sovietinės ideologijos kontekstas, tad J. Aputis, meistriškai pasitelkęs ezopinę kalbą, imasi parodyti nors dalį tiesos apie to meto Lietuvos kaimo realybę. Rašytojo novelėje „Autorius ieško išeities“ vaizduojamas sovietiniame kaime atsiradęs žiaurumas, panieka kitam žmogui, smurtas. Kūrinio veiksmas vyksta kolūkyje, aprašomi jame dirbantys žmonės, tačiau staiga įsiplieskia konfliktas – vienas traktoristas užsipuola nekaltą jaunuolį dėl to, nes jis nevalgo pietų. Vaikinas ignoravo traktoristą, nenorėjo beprasmiško ginčo, bet šis vis tiek jį provokavo, tyčiojosi, o galiausiai, nesulaukęs jokio atsakymo, dar labiau įsiuto ir, pasinaudojęs savo fizine jėga, puolė mušti. Tiesa, šalia buvęs ir viską matęs studentas bandė apginti užpultą jaunuolį, tačiau sulaukė tokio paties atsako – prie smurto prisijungė dar du stiprūs vyrai. Vaikino atsisakymas valgyti, atrodo, toks visai nereikšmingas dalykas, kolūkio vyrams sukėlė didžiulę neapykantą ir dėl to turėjo nukentėti du taikūs žmonės. Galime suprasti, kad sovietinio Lietuvos kaimo žmonės tikrai stokojo supratimo ir pagarbos vienas kitam. Taigi, netolerancija yra itin akivaizdi visuomenės dvasinė liga.
Kita dažnai visuomenėje pasitaikanti nepilietiškumo...
Šį darbą sudaro 692 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!