Pagrindiniai kognityviniai procesai. Kognityvinės raidos stadijos Piaget teorijoje. Kognityvinės teorijos vertinimas.
Šios teorijos pradininko šveicarų psichologo J. Piaget ir kitų šalininkų nuomone, pažintiniai procesai ir mąstymo raida yra ne tiek pastiprinimo iš aplinkos rezultatas, bet daug priklauso ir nuo kokybiškai tam tikrais amžiaus tarpsniais kintančių vaiko sugebėjimų (2 lentelė). Šiuos skirtumus svarbu žinoti ir suprasti bendraujant su įvairaus amžiaus vaikais, parenkant jiems tinkamas užduotis ir pan. Kognityvinė teorija iš esmės papildė raidos psichologiją, nes akcentavo ir tyrinėjo vaiko aktyvius protinius procesus. Kognityvinė teorija daugelyje šalių pakeitė vaiko mokymo pobūdį: mokytojai ir mokiniai tapo partneriai mokymo procese, buvo pripažinti vaiko sugebėjimai ir poreikiai (Žukauskienė R., 2001). Pagal J. Piaget mąstymo stadijų apibūdinimą, suvokiant kiekvienos raidos stadijos mąstymo ypatumus, lengviau bendrauti su vaiku, tinkamai atsiliepti į jo poreikius.
Kognityvinė teorija pabrėžia, kad individai mąsto ir renkasi, kad jų mintys ir supratimas turi įtakos jų ateities veiksmama ir mintims. Kognityvinės teorijos atstovai ypač domisi tais atvejais, kai mąstant sukuriamas naujas elgesio būdas. Jie mažiau analizuoja motyvus ir elgesio pasekmes. Jų dėmesio centre yra kiekvieno asmens aktyvus mąstymas. Kognityvinė teorija teigia teigia, kad mąstymas yra aktyvus procesas, mąstydamas žmogus suvokia savą pasaulį ir ši protinė veikla yra daug galingesnė negu nesąmoningi motyvai ar stimulo ir reakcijos ryšys.
Piaget smulkiai aprašinėjo savo trijų vaikų intelektualinę raidą, kreipdamas dėmesį tiek į jos procesus, tiek į rezultatus. Remdamasis šiais stebėjimais bei tyrimais, atliktais naudojant klinikinį metodą, jis aiškino, kas tai yra intelektas ir kaip jį galima matuoti. Jo nuomone, žinios padeda žmogui prisitaikyti prie aplinkos. Vaikas ir suaugęs žmogus informaciją suvokia ne pasyviai, ir jų mintys nėra tiesiog mokymo arba kitų asmenų pamėgdžiojimo produktas. Kognityviniai procesai nėra tiesioginis smegenų brendimo rezultatas. Žinios yra įgyjamos ir mąstymas tampa sudėtingesnis ir efektyvesnis dėlvis brandesnės vaiko tarpusavio sąveiklos su aplinka. Piaget teorijos svarbiausia tezė yra ta, jog individas yra aktyvus, žingeidus ir išradingas visą savo gyvenimą. Žmogiškoji būtybė siekia kontaktuoti ir sąveikauti su...
Šį darbą sudaro 1813 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!