Įzanga. Raidos vėlyvojoje paauglystėje bruožai. Kognityvinės raidos samprata. Kognityvinės raidos aspektai vėlyvojoje paauglystėje. Kognityvinės raidos įtaka bendrame vėlyvosios paauglystės raidos kontekste. Išvados.
Šiuolaikiniame pasaulyje asmens savarankiškumo lygis priklauso nuo asmenybės psichinio, fizinio, socialinio, kognityvinio išsivystymo, mokėjimo orientuotis, išgyventi, adaptuotis prie įvairių gyvenimo pateikiamų situacijų. Paauglys – jau nebe vaikas, bet dar ir ne suaugęs, o bandantis atrasti ir įprasminti save naujoje plotmėje. Kognityviniai gebėjimai padaro paauglį jaunu tyrinėtoju, pažįstančiu jį supantį pasaulį ir save patį. Vėlyvoji paauglystė yra tarytum vartai iš vaikystės fantazijų ir jausmų pasaulio į suaugusiųjų daug sudėtingesnį, logikos ir atsakomybės pasaulį.
Perėjimas iš vaikystės į suaugusiojo amžių, dažnai išgyvenamas sunkiai ir audringai. Tai laikotarpis, kai vyksta daug įvairiausių pokyčių pažintinėje raidoje: mąstyme, kalboje ir gebėjimuose. Pagrindinė problema sudėtingame vėlyvosios paauglystės laikotarpyje ne vien veiksmingos, teoriškai pagrįstos sistemos paieška bei kūrimas, bet ir įvairių struktūrų pažinimo sudėtingumas. Kritiška savęs ir savo likimo apžvalga įgalina žmogų pažinti savo ypatybes, bet tos įžvalgos neateina lengvai. Jos yra pelnomos tik per sunkiausius asmenybės sukrėtimus ir kokybiškai naujų procesų išsivystymą. Analizuojant kognityvinės rados vėlyvojoje paauglystėje gaires yra svarbu atsižvelgti ankstyvąją paauglystę ir netgi vaikystę, o kartu nepamiršti ir bendrojo raidos konteksto. Taip aiškiau atsiskleidžia šio subtilaus amžiaus laikotarpio akcentai. Taigi šiame darbe taip pat bandysime apžvelgti kognityvinės raidos indėlį psichosocialinėje ir fizinėje raidoje bei grįžtamąjį ryšį. Išvadose, atsižvelgdami į vykstančius paauglio raidos procesus, pateiksime kelis žinotinus dėsningumus, kuriais galėtume padėti jaunam žmogui lengviau įveikti savo laikotarpio krizes.
Darbo tikslas – nustatyti kognityvinės raidos vėlyvosios paauglystės laikotarpyje aspektus ir sąsajas su kitomis raidos sritimis.
• Apibrėžti raidos vėlyvojoje paauglystėje kontekstą ir akcentus pagal skirtingas raidos teorijas.
a) mąstymo
b) suvokimo
c) atminties
d) kalbos
• Nustatyti kognityvinės raidos raišką vėlyvosios paauglystės kontekste
Raidos vėlyvojoje paauglystėje bruožai
Paauglystė – tai gyvenimo tarpsnis tarp vaikystės ir suaugusiųjų amžius. Ji trunka nuo fizinio lytinio brendimo pradžios iki tol, kol pasiekiama savarankiško suaugusio žmogaus socialinė padėtis. Šį laikotarpį nagrinėjo daug pasaulio ir Lietuvos psichologų: Z. Froidas, K.Jungas, C.Rodžersas, J. Pieget, R.Campbell, J.Kolominskis, G.Navaitis, A.Jacikiavičius, A.Suslavičius, R.Želvys, R. Žukauskienė ir...
Šį darbą sudaro 5527 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!