Tam tikrus laikus pergyvenusiai ir vėlesnėms kartoms pavyzdžiu tapusiai muzikai apibūdinti vartojamas žodis – klasikinė . Šioje muzikoje yra daug antikiniam menui būdingų bruožų . Klestėjimo metais klasikinė muzika pasiekė išties aukštą lygį, pasižymėjo paprastumu, pusiausvyra, formos tobulumu, įvairove .
Kai senesniems įsitikinimams meta iššūkį naujos minties ir elgsenos normos, stiliai taip pat pasikeičia Toks iššūkis buvo XVIII a. šviečiamasis judėjimas . Pažinimo, patirties, atidaus stebėjimo metodai buvo taikomi moksle, psichologijoje, religijoje, mene . Švietimo epochoje vyravo požiūris, kad protas ir pažinimas gali išspręsti socialines problemas ir paspartinti mokslo raidą . Muzikinis gyvenimas tapo tarptautinės kultūros dalimi . Didėjantis dėmesys menui skatino kurti, keitėsi turinys bei forma . Mokslas, menai, filosofija daugiau orientavosi į plačiąją visuomenę .
Švietimo epocha XVIII a. sukilo prieš senąsias dvasines vertybes . Religinį misticizmą pakeitė racionalus moralizavimas . Religingumas siejosi ne tiek su bažnyčia, kiek su asmenine tikėjimo patirtimi Švietėjai norėjo panaikinti luomus, stojo už švietimo plėtotę, prabilo apie prigimtines žmogaus teises .
XVIII a. viduryje naujoji publika nusiteikė prieš praėjusios epochos skonį . Vietoje sudėtingai papuoštų melodijų ir harmoninės įtampos pirmenybė dabar buvo teikiama natūraliam paprastų melodijų jausmingumui . Melodijas lydinti harmonija taip pat turėjo būti paprasta, be įmantrių disonansų .
Kompozitoriai rašydami nauju stiliumi atsisakė nuostatos, kad kūrinys turi perteikti tik vieną emocinę būseną, vieną nuotaiką . Dabar tarp įvairių epizodų jie įterpdavo kontrastingos muzikos . Kūrėjai nebesistengė daugiau klausytojams sukelti religinių aistrų ir neliūlė tapatintis su scenoje vaizduojamais veikėjais . Iš klausytojų buvo tikimasi, kad jie sektų muzikinių minčių srautą kaip žodinę kalbą, suprastų jos logiką . Taigi muzikos kūrinys ir jo klausymasis galėjo tapti įvairių, prieštaringų jausmų analize .
XVIII a. viduryje įvyko esminiai instrumentinių ansamblių sudėties pokyčiai . Baroko epochai būdingas basso continuo ėmė nykti . Šias improvizuotas pritarimo harmonijas pakeitė kompozitoriaus užrašyta klavišinio instrumento partija, ansamblyje turinti vadovaujantį vaidmenį . Tipiškiausias klasicistinės romantinės epochos...
Šį darbą sudaro 8538 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!