Aktualumas. Pripažindami vaikų, kaip ypatingos visuomenės grupės, teises ir interesus bei nepaprastą Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos, plačiausiai pasaulyje apimančios vaiko teises, ir jos papildomų protokolų bei kitų su vaikais susijusių tarptautinių teisės aktų svarbą, pasaulio vadovai įsipareigojo kurti vaikams pritaikytą pasaulį (LR Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigos 2006 metų veiklos ataskaita). Lietuvos Respublika, 1995-07-03 ratifikuodama Jungtinių Tautų Vaiko teisių apsaugos konvenciją, prisiėmė joje įtvirtintus įsipareigojimus, jog valstybės dalyvės imasi visų reikiamų teisinių, administracinių ir kitų priemonių šioje konvencijoje pripažintoms teisėms įgyvendinti.
teisinis reguliavimas.
teisinis reguliavimas.
teisinis reguliavimas.
1. Pagrįsti vaiko teisių ir jų apsaugos reglamentavimo reikšmingumą.
2. Pateikti vaiko, vaiko teisių, vaiko teisių apsaugos sampratų interpretacijas.
3. Išanalizuoti vaiko teisių apsaugos Lietuvoje teisinę bazę ir institucinę sistemą.
4 Ištirti vaiko teises ir jų apsaugą bendrojo lavinimo mokykloje ir už jos ribų.
Tyrimo metodai:
Teoriniai: mokslinės literatūros analizė, sintezė, interpretavimas; vaiko teises ir jų apsaugą reglamentuojančių dokumentų analizė, apibendrinimas;
1.TEORINIAI VAIKO, VAIKO TEISIŲ, VAIKO TEISIŲ APSAUGOS SAMPRATŲ ASPEKTAI
1.1. Vaiko sąvokos apibūdinimai
Kalbant apie vaiko teisių apsaugą, pirmiausia būtina aptarti „vaiko“ sąvoką. Vaiko samprata yra glaudžiai susijusi su visuomenės kultūra, tradicijomis ir socialine struktūra. Analizuojant vaiko sampratą būtina turėti omenyje, kad terminas „vaikystė“ yra greičiau socialinė kategorija, kuri apibrėžia žmogaus gyvenimo laikotarpį, kurio metu, anot Vuckovic – Sahovic, dominuoja specifinės vaiko savybės ir bruožai (EŽTK aiškinimo ir taikymo užtikrinant vaiko teisę į šeimos ryšius metodologiniai pagrindai).
Mokslinėje literatūroje dažniau aptinkame vaikystės sampratos interpretacijų nei vaiko sampratos apibūdinimų. Priimtinausia teorija, kuri vaikystę apibrėžia trimis kriterijais: amžius, vaikystės turinys ir pačios vaikystės amžiaus grupės. Tiek Rytų, tiek Vakarų teorijose nebuvo esminių prieštaravimų, aiškinant vaiko vietą visuomenėje. Abi visuomenės sutiko dėl vaiko subordinacinio vaidmens suaugusiųjų atžvilgiu. Nepaisant skirtingų teorinių sąvokų, vaikai buvo matyti kaip ateities suaugusieji, retai tuo, kuo jie yra (Kabašinskaitė, 2010). Tradicinės vaiko raidos ir socializacijos teorijos pristatė vaikus kaip dar neišbaigtus kūrinius, kurie savo ir suaugusiųjų pastangomis privalo tapti suaugusiais, taigi įveikti savo...
Šį darbą sudaro 10669 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!