1. Rinkos dalyvių skaičių.
2. Produkto charakteristiką.
3. Išteklių mobilumą.
1. Tobulos konkurencijos rinka.
2. Monopolinė rinka.
3. Monopolines konkurencijos rinka.
4. Oligopolinė rinka.
Firmų vadybininkai priimdami įvairius sprendimus , turi aiškiai suvokti firmos veiklos specifiką įvairaus tipo rinkoje, jos galimybes daryti įtaką prekių pasiūlai ir paklausai, rinkos kainai. Atsižvelgiant į tai , galima priimti teisingą sprendimą ką gamynti, kaip gamynti ir kam gamynti. Tik taip galima išspręsti racionalaus gamybos išteklių panaudojimo klausymus, užtikrinti sėkmingą firmos veiklą.
Šiame darbe mes išsiaiškinsime firmų veiklos sąlygas oligopolinėje rinkoje. Jų kaimų politikos poveikį visai rinkai. Pirmoje šio darbo dalyje susipažinsime su oligapolinės rinkos įpatūmais.
Daugelyje oligapolinių šakų neretai stambiausia firma nustato kainą, o kitos seka jos pavyzdžiu. Tokia oligapolija vadinama kainos lyderio oligapolija. Tai džnai sutinkama oligapolijos forma. Antroje šio darbo dalyje, mūsų tikslas, detaliai išanalizuoti kainos lyderio oligapolijos rinkoje modelį, susipažinti su jos kainodara. Kad geriau įsivaizduoti , kaip vyraujanti firma nustato pelną maksimizuojančią kainą, trečioje šio darbo dalyje pateiksime grafinį aiškinimą ir panagrinėsime skaitmeninį pavyzdį.
Darbo gale pateikiu naudotos literatūros sąrašą.
1.Oligopolinės rinkos samprata.
Oligopolinė rinka – tai kai joje dominuoja keletas stambių firmų, kurios parduoda identiškus produktus arba artimus pakaitalus ir patenkina savo gaminias pagrindinę rinkos paklausos dalį. Oligapolinėje rinkoje vienos firmos kainų ir gamybos apimčių kitimai veikia kitų firmų elgseną. Tai ko gero yra esminis oligopolinės rinkos bruožas. Užimdama tam tikrą padėtį rinkoje firma sprendžia įvairus klausimus dėl gamybos apimties, kainų lygio ir tuo neišvengiamai paliečia kitų firmų interesus. Šių firmų gamynamos prekės iš esmės yra artimi pakaitalai ir tai reiškia, kad vienos firmos sekmė neišvengiamai lidės kitų nesekmė. Vienos firmos pažangesnės prekės naudosi didesne paklausa, kitos firmos prekės tokiu būdu praras dalį pirkėjų.
Firmų tarpusavio ryšis ir priklausomybė yra oligopolinės rinkos bruožas, nesvarbu ka firma gamyna: identišką produkciją ar diferencijuotus prekės pakaitalus. Jeigu firma gamyna standartizuotą (identišką) produkciją , tokia firma vadinama gryna oligopolija. Tokije rinkoje kur produkcija gamynama identiška, tai...
Šį darbą sudaro 2093 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!