ĮVADAS
Individualizuota ugdymo programa (IUP), tai raštiškas tėvų ir mokyklos susitarimas apie tai, ko vaikui reikia ir kas bus daroma šiems poreikiams tenkinti. Tai kontraktas dėl moksleiviui teikiamų paslaugų. Teisiškai nepriekaištingą ir pedagogiškai naudingą IUP turi sudaryti šios 5 dalys:
1. ypatingos savybės ir poreikiai;
2. dabartinės veiklos lygis;
3. specialusis ugdymas, papildomos paslaugos bei veiklos modifikavimas;
4. mokomieji tikslai;
5. metiniai tikslai.
Kitos sudedamosios dalys taip pat gali būti reikalingos ar naudingos, tačiau šie pagrindiniai elementai aiškiausiai nusako specialiojo ugdymo savitumą : tai individualus, intensyvus, ilgalaikis, neatidėliotinas ir kriptingas mokymas.
Šiuolaikinėje pedagogikoje individualizuota programa labai aktuali. Ypač integruojant išskirtinius mokinius bendrojo lavinimo vidurinėje mokykloje. Lietuvos mokyklose tai naujas ugdymo individualizavimo aspektas.
Išskirtinių moksleivių integruoto ugdymo idėja paremta psichologinėmis, filosofinėmis, pedagoginėmis prielaidomis. Norint įgyvendinti šią idėją reikia kiekvienam išskirtiniam vaikui sudaryti individualizuotą ugdymo programą.
Ši tema svarbi dar ir tuo, jog individualizuoto ugdymo programų sudarymas nepakankamai išnagrinėtas, nėra parengta teorinių ir praktinių rekomendacijų ar metodikų. Problema aktuali tiek moksliniu, tiek praktiniu aspektais.
Taigi šiame darbe aptarsiu individualizuotos programos paskirtį ir sudarymo strategiją.
Individualizuotos ugdymo programos paskirtis
Bendrųjų ugdymo programų pritaikymo individualiems asmens, turinčio ribotų veiklos galimybių, poreikiams pradžia laikytini pirmieji dvidešimtojo amžiaus metai. Tuo laikotarpiu pradėtas kurti specialiųjų mokyklų arba specialiųjų klasių bendrojo lavinimo mokyklose tinklas.
Mokslininkai Friend, Bursuck nurodo, kad pirmieji bandymai pritaikyti bendrąjį ugdymo turinį prie mokinių, turinčių kognityvinio vystymosi sutrikimų, poreikių buvo trejopi:
1. Bendroji ugdymo programa atidedama vėlesniam laikui. Įprastas mokymo turinys nekeičiamas, tačiau mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, dėstomas keletu metų vėliau nei įprasta.
2. Bendrieji reikalavimai ir ugdymo turinys supaprastinamas. Mokiniai turintys specialiųjų poreikių, mokosi tik pagrindinių, kasdieniam gyvenimui svarbių dalykų.
3. Bendroji programa išskleidžiama ir struktūruojama. Mokymo medžiaga suskaidoma atskirais segmentais. Kiekvienas segmentas išsamiai nagrinėjamas skiriant tam daugiau laiko, naudojant įvairesnius metodus, mokymo priemones, išmoktą medžiagą daug kartų kartojant.
Toks ugdymo programų individualizavimo būdas dominavo iki dvidešimtojo amžiaus vidurio.
Vėliau imta sieti ugdymo tikslus ir savarankiško gyvenimo viziją, ugdymo turinį bei mokymo metodus...
Šį darbą sudaro 2087 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!