Vilnius 2006m.
Mano kursinio darbo tikslas yra išanalizuoti konkurencingumo tyrimą teoriniu aspektu, aprašant visus galimus šios analizės būdus.
Taip pat praktinėje dalyje apibūdinti pasirinktą įmonę, bei kaip atliekamas konkurencingumo tyrimas joje. Stebėti ar naudojasi įmonė teoriniais siūlymais kaip pagerinti veiklą prieš konkurentus. Atlikus praktinę dalį, kaip išvadas, pateiksiu siūlymus įmonei kaip ji galėtų pagerinti veiklą.
Kaip žinia, konkurentų stebėjimas bei jų analizė yra labai svarbi įmonės veiklos dalis. Tik tinkamai atlikta ji duos maksimalią naudą, kadangi bus ištirti konkurentų pajėgumai, netgi atsakomieji veiksmai. Taip įmonė turės mažesnę riziką konkurentų atžvilgiu.
“Dažnai įmonės netinkamai nagrinėja konkurentus. Konkurentai negali būti sistemiškai išanalizuoti. Įmonės vadovai dažnai sako, jog žino viską apie savo konkurentus, juk kasdien su jais varžosi. Tačiau visas analizės sudėtingumas yra tas, kad reikia daug ir tikslių duomenų, kurių neįmanoma gauti be sunkaus darbo. Dauguma organizacijų nerenka duomenų apie savo konkurentus, o įspūdį susidaro per įspūdžius, intuiciją” (M.E. Porter “ Competitive strategy Techniques for Analyzing Industries and Competitors, 48psl.)
Taigi, kad viso to išvengti literatūroje pateikiami pagrindiniai būdai, kuriuos naudojant galima išsiaiškinti visą norimą informaciją apie konkurentus. Truos būdus aš ir aprašysiu.
TEORINĖ DALIS
Mokslinėje literatūroje konkurentų analizei skiriama labai daug dėmesio. Pateikiamos įvairios jų tyrimo metodikos, tačiau dauguma jų remiasi tuo pačiu metodologiniu požiūriu. Tai M. E. Porter (1980) pasiūlytasis penkių konkurencinių jėgų modelis. Jau daugiau nei 15 metų šis modelis ya metodologinis pagrindas nagrinėjant konkurencinę aplinką ir konkurencines strategijas.
Modelio esmė ta, kad konkurencinę aplinką kuria ne tik, o dažnai ir ne tiek tiesioginiai konkurentai, bet ir tie rinkos subjektai, kurie iš pirmo žvilgsnio su konkurencija neturi nieko bendro. Pavyzdžiui, pirkėjas ir tiekėjas: šiame modelyje pastarieji ir nelaikomi konkurentais, kaip, beje, tokiais nelaikomi ir potencialūs pretendentai. Atkakliausia konkurencija vyksta tarp organizacijų, siūlančių tokį patį ar panašų produktą (paslaugą), tai yra tarp tiesioginių konkurentų. Pirkėjų ir tiekėjų poveikis konkurencijos atkaklumui tarp tiesioginių konkurentų pasireiškia per jų “derybinį spaudimą”...
Šį darbą sudaro 5246 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!