Globalizacija - vienas reikšmingiausių išorinių veiksnių, darantis įtaką švietimo raidai visame pasaulyje. Globalizacija sudaro palankias sąlygas sparčiai perimti pasaulinę patirtį ir pritaikyti šalies reikmėms, laisvai judėti kapitalui, įgyvendinti esminius darbo organizavimo pokyčius, keisti žmonių santykius. Kita vertus, globalizacijos veikiamoje visuomenėje tampa aktualūs tautinio ir kultūrinio tapatumo išsaugojimo bei puoselėjimo klausimai, stiprėja konkurencija darbo rinkose, mažėja nekvalifikuotos darbo jėgos paklausa. Atsižvelgdamas į šias aplinkybes, švietimas turi padėti kurti žmonijos ateitį, užtikrinti aukštą piliečių dorinę brandą, ugdyti įvairiapuses šiuolaikines kompetencijas, naują kultūrinį, politinį ir ekonominį raštingumą. Išsilavinę, kompetentingi žmonės yra brangiausias šalies turtas, svarbiausia sėkmingos plėtotės ir konkurencingumo sąlyga. Todėl būtina rūpintis visuotiniu švietimo prieinamumu, suteikiamo išsilavinimo ir kompetencijų kokybe.
Pasaulyje ypač spartėja globalizacijos plėtimasis, kuris palietė ir Lietuvos valstybę. Lietuva, įstojus į Europos Sąjungą, vis dažniau tampa bendros pasaulio ekonominės, informacinės, kultūrinės ir idėjų mainų erdvės dalimi. Visgi pavojai yra neišvengiami: socialinė diferenciacija, didėjantis dalies visuomenės skurdas, lėtas pilietinės visuomenės kūrimasis, mažėjantis gimstamumas. Tik nuosekliai atsinaujindamas švietimas gali sudaryti sąlygas teigiamai visuomenės kaitai, žmonių sėkmingam gyvenimui naujame amžiuje. „Kaip funkcionuoja reformuojamoji švietimo sistema, kokia jos būklė, kokius matome pokyčius, kokie veiksniai juos lemia ir kaip juos derėtų vertinti – tai klausimai, vis aktualesni Lietuvai.“ (Pruskus V., 1998, 3p.) Matytis, kad sprendžiant šią problemą, ypač svarbus vaidmuo tenka švietimui. Nors socialinis bei kultūrinis švietimo poveikis pozityviai krašto raidai stiprėja, Lietuvos švietimo sistema dar ne visada įstengia parengti asmenį bei visą visuomenę gyvenimui ir veiklai sparčiai besikeičiančiomis aplinkybėmis. Toliau plėtojant švietimą ypač svarbu pasiekti, kad būtų sutraukyta grandinė, siejanti žemą išsilavinimą, nedarbą ir skurdą.
Todėl pagrindinis darbo tikslas – išanalizuoti, kokia globalizacijos įtaka Lietuvos švietimui, kaip keičiasi švietimo sistema, kokie pastebimi privalumai ir trūkumai.
1. Susipažinti su globalizacijos sąvokos prasme.
2. Atskleisti globalizacijos įtaką švietimo kaitai užsienyje.
3. Paanalizuoti globalizacijos įtaką švietimo sistemai Lietuvoje.
Kasdienėje kalboje vis dažniau girdima globalizacijos sąvoka. Ir visų pirma reikėtų suvokti, kad ji paliečia...
Šį darbą sudaro 3516 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!