Franšizė - tai viena iš galimybių pradėti savo verslą. Verslininkas, vykdantis veiklą pagal franšizės sutartį, įgyja teisę naudotis franšizės pardavėjo sukurtu verslo modeliu, įmonės vardu, prekiniu ženklu, gamybos technologijomis, teikti tokias pačias paslaugas ir kita.
Už galimybę naudotis šiomis teisėmis franšizės pirkėjas franšizės pardavėjui moka atlygį, numatytą sutartyje. Jis gali susidėti iš pradinio mokesčio ir/arba reguliariai mokamos procentinės dalies nuo franšizės naudotojo pajamų. Atlygis yra susitarimo objektas.
Franšizė yra patraukli mažesne verslo rizika. Franšizės pardavėjas sutartyje numatyta tvarka teikia pagalbą (konsultacijas) franšizės pirkėjui pradedant ir plėtojant verslą. Kartu su franšize jos pirkėjas įgyja ir dalį vartotojų, kurie jau naudojasi franšizės tinklu.
Verslas pagal franšizės sutartį turi ir trūkumų, kurie bus aptarti darbe.
Darbo tikslas – išanalizuoti franšizės sutarties ir jos sudarymo ypatumus.
Darbo uždaviniai:
• Apibūdinti franšizės sampratą;
• Aptarti šios sutarties sudarymo pagrindinius kriterijus;
• Išskirti franšizės sutarties sudarymo privalumus ir trūkumus.
FRANŠIZĖS SAMPRATA
Žodis franšizė (pranc. franchise) yra kilęs iš prancūzų kalbos ir reiškia licencija, suteikianti specialią teisę ar privilegiją. Viduramžiais karaliai suteikdavo franšizę kaip teisę verstis alaus gamyba arba kelių tiesimu. XIX amžiuje Vokietijoje alaus daryklų savininkai teikdavo franšizę alaus barams, kas reikšdavo išskirtinę teisę pardavinėti jų pagamintą alų. 1981 m. JAV įmonė „Zinger Sewing Machine Company“ pradėjo teikti franšizes kaip teisę pardavinėti įmonės gaminamas siuvimo mašinas. Viena pirmųjų sėkmingai pritaikiusių franšizę korporacijų buvo „General Motors“, kuri 1898 m. neturėdama pakankamai kapitalo parduotuvių tinklui sukurti, garo variklius pardavinėjo per prekybos agentus.
Šiuolaikiniame pasaulyje franšizė – tai dviejų juridiškai savarankiškų įmonių sutartimi reguliuojama ilgalaikio bendradarbiavimo forma, kai už tam tikrą vienkartinį ir/arba nuolatinį atlyginimą viena įmonė (franšizės gavėja) gauna galimybę tiksliai apibrėžtomis sąlygomis naudotis tam tikromis kitos įmonės (franšizės davėjos) teisėmis. Šių teisių objektas yra galimybė naudotis franšizės davėjo firmos vardą, pardavinėti ir/arba gaminti jos prekes, naudotis jos sukaupta patirtimi ir pan.
Franšizę įsigijusi firma įgauna tam tikrą pranašumą prieš kitus nepriklausomus konkurentus: prekių ženklus, autorines teises, komercines paslaptis ir...
Šį darbą sudaro 2952 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!