Elektroninės komercijos samprata, ypatumai, modeliai. Elektroninės komercijos teisinio reguliavimo iniciatyvos. UNCITRAL elektronines komercijos įstatymo modelis.
• Pasaulyje nėra nustovėjusio, visuotinai pripažinto elektroninės komercijos apibrėžimo.
◦ tiesioginė – apimanti neapčiuopiamų (nematerialių) prekių ir paslaugų užsisakymą, apmokėjimą už jas ir pristatymą internetu, kaip kompiuterių programinės įrangos, pramoginio turinio arba informacinių paslaugų globaliu mastu.
• Elektroninės komercijos (EK) pagrindas yra EDI (electronic data interchange), sistema naudojama daugelio ūkio subjektų, sandoriuose su tiekėjais. Tačiau EDI sudaroma tarp dviejų šalių, o EK pasižymi rinkos atvirumu. EDI naudojama nacionaliniu lygmeniu, O EK – globaliniu. EDI – tai viena EK perdavimo formų.
Elektroninės komercijos ypatumai
• Esminiai Elektroninę komerciją charakterizuojantys bruožai:
◦ komercinis kontekstas,
◦ prekės ir paslaugos,
◦ (tele)komunikacijos,
◦ verslo sandėriai
• Pagrindinės savybės būdingos Elektroninei komercijai (lyginant su tradicine):
◦ Globalumas-atvirumas. Pasauliniu mastu vykdoma prekyba.
◦ Anonimiškumas. Pirkėjai ir pardavėjai sudarydami sandorius, nemato vienas kito.
◦ Skaitmeniniai produktai. Skaitmenine forma perduodami produktai – programinė įranga, muzikos įrašai, knygos.
◦ Nuotoliniu būdu valdoma bendrovė. Elektroninę komerciją vykdančios bendrovės daugelį operacijų (pvz.: kokias prekes parduoti,o kurias išimt iš apyvartos) gali atlikti nuotoliniu būdu.
◦ Nematerialumas. Produktai, prekės, pati svetainė, programinė įranga– neturi materialios išraiškos.
Elektroninės komercijos ypatumai
• Elektroninės komercijos privalumai:
◦ Globalumas. Pardavėjas gali pasiekti klientus visame pasaulyje.
◦ Maži verslo vykdymo kaštai. Sutaupoma popieriui, telekomunikacijoms ir pan.
◦ Pagrindinių įvykių fiksacija. Pirkėjai ir pardavėjai bet kada gali pasižiūrėti kas ir kada atsitiko.
◦ Interaktyvumas, ir jo efektyvumas laiko atžvilgiu. Ryšys gali būti palaikomas nuolat.
◦ Geresnis klientų aptarnavimas (bet kuriuo paros metu ir bet kurioje vietoje suteikti savo esamam ir galimam klientui visą informaciją apie produkciją/paslaugas, konsultuoti rūpimais klausimais)
• Elektroninės komercijos trūkumai:
◦ Sandorių skaidrumo stoka. Informacija apie sandorį, įskaitant ir asmeninę, gali būti paskelbta visam pasauliui per labai trumpą laiką.
◦ Anonimiškumas, nematerialumas trukdo apibrėžti, kokios valstybės jurisdikcijai priklauso objektas, neapčiuopiamumas apsunkina geografinės/fizinės vietos nustatymą.
◦ Nemažai žmonių vis dar nepasitiki elektroninėmis parduotuvėmis ir elektronine sąsaja;
◦ globališkumas (muito mokesčiai, didelės persiuntimo išlaidos ir t.t.);
Elektroninės komercijos ypatumai
• Elektroninės komercijos...
Šį darbą sudaro 2342 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!