Teisingumo įgyvendinimas ir vidaus reikalų tvarkymas sudaro binarinę institucinę sistemą, apimančią skirtingas valdžios funkcijas įgyvendinančias ir nepriklausomas institucijas kiekvienoje valstybėje narėje. Požiūris į Sąjungos trečiojo ramsčio sąrangą, kaip binarinę institucinę sistemą paaiškinamas tuo, kad efektyvus teisingumas bet kurioje Sąjungos vietoje gali būti pripažintas tokiu tik tuo atveju, kai jis užtikrinamas šiam tikslui siekti skirtų vykdomosios valdžios institucijų veikla. Vidaus reikalų tvarkymas yra kaip tam tikra teisingumo įgyvendinimo prielaida, todėl reikia pastebėti, kad nacionalinių vidaus reikalų reikšmė Sąjungos integracijai yra kur kas didesnė, negu kad tai oficialiai išreiškiama apibrėžiant trečiojo ramsčio funkcionalumą.
Dalis Sąjungos valstybių vidaus reikalus sudarančių elementų per visą integracijos laikotarpį buvo vienodinami (priimant ar pakeičiant teisės normas pagal bendru susitarimu patvirtintus reikalavimus, kuriant vienodas teisines bei administracines procedūras ir pan.) bei transformuojami į Sąjungos politinę ir administracinę institucinę sistemą, taip pat į Sąjungos teisę, šios valdymo sferos platumas ir nacionalinis unikalumas lig šiol neleidžia sukurti bendros teisėtvarką bei migracijos kontrolę užtikrinančios institucijų sistemos.
Todėl šiuo metu migracijos politikos srityje teisingumo ir vidaus reikalų bei bendra migracijos politika suprantamas ribotai ir siejamas tik su teisingumą įgyvendinančių ir viešąją tvarką užtikrinančių valstybės institucijų bendradarbiavimu.
Sutartimi numatyta, kad šiame bendradarbiavime gali dalyvauti ir Europos Sąjungos Teisingumo teismas, duodantis rekomendacijas ir išaiškinimus (taip pat ir privalomus valstybių narių teismams. Čia galime pastebėti kai kurias trečiojo ramsčio transformavimo į Sąjungos kriminalinės justicijos sistemą tendencijas. Nors 1999 m. spalio mėn. Viršūnių susitikime Tamperėje ir nutarta Europos Sąjungoje sukurti laisvės, saugumo ir teisingumo erdvę, reikia manyti, kad šią erdvę garantuojančios institucinės sistemos kūrimas yra ilgas ir kupinas tam tikrų prieštaravimų. Kol kas vis dar akcentuojamas bendradarbiavimo poreikis.
Tarptautinėje praktikoje teisingumo ir vidaus reikalų bei migracijos politikos formavimas tradiciškai pripažįstamas kaip nacionalinės valstybės prerogatyva. Žinoma, ši bei migracijos politika tiesiogiai veikia ir tarptautinius santykius, bet nacionalinio suverenumo principas lemia jos objektą ir turinį. Antrojoje XX a. pusėje ši tradicija pakito....
Šį darbą sudaro 3599 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!