Pastaraisiais dešimtmečiais asmenybės adaptyvumo ir socialinio elgesio efektyvumo problemos atsidūrė tyrinėtojų dėmesio centre. Socialinio elgesio analizei vartojamos pačios įvairiausios sąvokos: socialinė kompetencija, socialinis intelektas, tarpasmeninis intelektas, komunikacinė kompetencija ir pan. Vienas naujausių – emocinio intelekto – konstruktų įsitvirtino psichologijoje visai neseniai. Įsitvirtina nuomonė, kad emocinis intelektas gali būti netgi svarbesnis nei intelekto koeficientas siekiant tikslų.
Taigi, šio namų darbo tikslas- pirma, apibrėžti intelekto, emocinio intelekto sąvokas. Toliau, apibendrinamos emocijos, pateikiama jų klasifikacija, taip pat, motyvuojamas emocinio intelekto vaidmuo proto ugdyme. Kadangi tai yra darbas reikalingas atlikti vienai universiteto studijų disciplinai, tai būtent dėl šios priežasties pateikiami argumentai, kuo emocinis intelektas svarbus darbo aplinkoje. Galiausiai pateikiamas teatro meno pavyzdys kaip viena iš galimybių ugdyti emocinį intelektą.
Kohlbergas įrodinėjo, kad moralinė sąmonė įtakoja asmens intelektinių gebėjimų apimtį ir jų plėtotę. Taigi yra trys asmens kokybės rodikliai: moralinės sąmonės stadija, intelekto koeficientas, emocinės brandos koeficientas. Pažymėjus moralinę sąmonę (MS), intelekto koeficientą (IQ) ir emocinės išmanos koeficientą (EQ), galima pavaizduoti anot Platono, skirtybių harmoniją, arba-kitaip vadinamą-idealų būvį, asmens kokybės schemą.
Intelektas - žmogaus sugebėjimas tikslingai veikti, racionaliai mąstyti, panaudoti turimą atirtį.
· mokėjimas suprasti žmones.
Aukštojoje kultūroje yra įsigalėję reikalavimai: savižinai, savianalizei, savų įgymių, galių, gebėjimų pažinimui, išplėtojimui, pritaikymui. Taip pat negalima į jausmus ir emocijas žiūrėti atsainiai. Emocinis intelektas – ypač svarbus gebėjimas, pasireiškiantis:
· pripažįstant savo jausmus. Savivoka, jausmo atpažinimas jo reiškimosi metu yra emocinio intelekto pamatas;
· valdant emocijas. Gebėjimas valdyti jausmus, pakreipti juos tinkama linkme labiausiai priklauso nuo savivokos;
· siekiant tikslo. Siekiant užsibrėžto tikslo, svarbu suvaldyti savo jausmus, kad išliktume dėmesingi, kryptingai elgtumėmės, gerai atliktume darbą ir būtume kūrybingi;
· įžvelgiant kitų žmonių jausmus. Empatija, gebėjimas įsijausti į kito žmogaus būseną, tai dar viena iš emocinės savivokos kylanti savybė, būtina bendraujant;
· žmonių tarpusavio santykiuose. Bendravimo menas glaudžiai susijęs su gebėjimu valdyti kitų žmonių jausmus.
1. INTELEKTO SĄVOKA
Lotyniškai intellectus (gr. nus) – pažinimas, supratimas, protas. Platonas intelektą vadino Dievo duota...
Šį darbą sudaro 4488 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!