Ernstas Kasireris (1874-1945) – neokantininkų vokiečių filosofas, vienas iš modernistinio meno pagrindėjų.
Vadovaudamasis kantizmo principais visą žmonių kultūrinę veiklą ir meninę kūrybą, aiškino tik žmogui būdingu sugebėjimu kurti simbolius. Meną laikė ypatinga simbolinių formų sistema, kurios dėka žmogus pažįsta ne daiktus, bet grynas jutimines jų formas.
Savo pažiūras estetikos klausimais išdėstė veikaluose „Laisvė ir forma“, „Idėja ir forma“, „Esė apie žmogų“.
Šioje analizėje nagrinėju antologijos „Esė apie žmogų“ skyriaus „Menas“ pirmąjį poskyrį.
E.Kasireris pagrindinį dėmesį skiria meno specifikos, meno kūrinio formos, jų santykio su tikrove, grožio reiškinio problemoms.
Autorius pirmąjį poskyrį pradeda kalbėdamas apie grožį. Nors iš tikrųjų kiekvienas grožį suprantame skirtingai, savaip, bet juk grožis yra vienas iš geriausiai žinomų žmogiškųjų reiškinių, kuris yra visiškai neabejotinas, apčiuopiamas, patiriamas. Grožis – tai estetinis patyrimas, kuris buvo aiškinamas už meno sferos esančiais principais, kol buvo pagrįsta, kad menas yra autonomiškas. Suprantu, kad meną laikė kažkieno pradžia, kuri reikalinga, kad vyktų veiksmas, ir būtų pasiektas tam tikras rezultatas.
Menas traktuojamas kaip pamėgdžiojimas. Juk mes nuo mažens vis kažką kopijuojame, mėgdžiojame, kad išmoktume, įgytume patirties. Tai pripažįsta ir Aristotelis. Gėtė išdrįsta įvesti naują požiūrį į meną, grožį: grožis yra antraeilis meno bruožas, nes menas jau yra kūrybinė jėga prieš tapdama grožiu. Ir toks menas yra daug gražesnis už tą paprastą grožio meną, ir žmogus yra kūrybiškas nuo pat savo gimimo. Juk iš tiesų, net nesuprasdami, nesuvokdami, mes kiekviename žingsnyje kuriame meną: gestikuliacija, veido išraiškos, rašysena, kalba. Gal tai ne visiems suprantama kaip menas, bet tai yra menas.
Menas nėra paprastas tikrovės atkūrimas medžiagoje. Jis tik yra vienas iš būdų pažvelgti į daiktus, į žmones, į jų gyvenimus. Menas negali būti pamėgdžiojimas, nes tai tikrovės atskleidimas, juk menas fiksuoja akimirką. Drąsiai galima teigti, kad menas neatskleidžia gamtos ta prasme, kuria terminą „gamta“ vartoja mokslininkas. Menas nesigilina nei į daiktų savybes, nei į jų priežastis; menas perteikia intuityvų daiktų formų vaizdą. Bet...
Šį darbą sudaro 722 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!