Akademija 2005
ĮVADAS
Nors demokratinio valdymo procesų analizei specialistai skyrė ir skiria nemažai dėmesio, tačiau administracinių struktūrų vietos demokratinėje sistemoje tyrimų atliekama nepakankamai. Žymiai išaugus viešojo sektoriaus veiklos, biurokratinio personalo kiekybinių ir kokybinių dimensijų vertinimui, organizacinių pokyčių struktūrinės analizės tyrimams skiria itin daug profesionalių ekspertų, teoretikų darbų. Tačiau ne itin dažnai minėta informacija buvo ir yra siejama su principiniais demokratijos aspektais.
Viešojo administravimo teoretikai, politologai ir vadybos specialistai dažnai išskiria nemaža kategorijų, leidžiančių nuodugniau suprasti administracinės valdžios, jos sistemų vietą ir vaidmenį demokratinėje valstybėje. Dažniausiai minėtos kategorijos yra atskaitomybė, efektyvumas, atvirumas, atsakingumas, atitikimas procesualinėms normoms ir valdžios padalijimas. Šios principinės viešojo administravimo kategorijos leidžia aptarti įvairius teorinius ir praktinius sprendimų rengimo, priėmimo bei įgyvendinimo principus ir metodus, viešųjų institucijų veiklos reguliavimo demokratinėje visuomenėje aspektus, įvertinti kurios nors šalies demokratijos lygmenį. Nepretenduojant į išsamią anksčiau minėtų kategorijų analizę (kiekviena kategorija reikalauja atskirų tyrimų), pabandysime aptarti jų vaidmenį viešojo administravimo teorijoje bei praktikoje. Visų pirma pažymėtina, kad minėtų kategorijų klasifikavimą galima susieti su trimis pagrindiniais demokratinės valstybės kriterijais. Demokratinėje valstybėje valdžia turi būti konstitucinė, efektyvi ir siekti reikšti visos visuomenės interesus. Valdžios konstitucionalizmas suprantamas kaip konstitucinių nuostatų įgyvendinimas, formuojant valdžios struktūras ir reglamentuojant jų veiklą, suprantant valdžią kaip reguliavimo objektą ir išskiriant funkcinę paskirtį.
Aptariant viešojo sektoriaus efektyvumo turinį, ganėtinai svarbu suvokti, ko reikia demokratinei valstybei, valdymo - viešojo administravimo - struktūros. Šis klausimas įdomus tiek bendruoju, tiek praktiniu valstybės darbų organizavimo požiūriu. Neabejotinai skirtingus atsakymus rasime tarp turtingą demokratinę patirtį turinčių Vakarų civilizacijai priklausančių valstybių regiono bei valstybių, priklausančių naujajai demokratijos bangai. Tie skirtumai gan akivaizdūs tiek politinių, tiek administracinių procesų lygmeniu.
Darbo tikslas – išsiaiškinti demokratijos plėtrą viešajame administravime.
Darbo uždaviniai, panaudojant literatūros šaltinius:
• Ištirti piliečių dalyvavimą demokratiniame valdyme;
• Išsiaiškinti kokios yra demokratinės vertybės;
• Išanalizuoti demokratijos ir efektyvaus administravimo suderinimą;
• Išanalizuoti administracinę teoriją ir demokratinį valdymą.
1. VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS IR PILIEČIŲ DALYVAVIMAS DEMOKRATINIAME VALDYME
Žinoma, tai nereiškia, kad...
Šį darbą sudaro 5129 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!