Nagrinėjant demokratijos konsolidacijos problemą Lietuvoje, darbo autoriaus manymu, yra skirtinos dvi problemų grupės. Pirmoji iš jų, tai dabartinės mūsų valstybės sąrangos elementų funkcionavimas bei jų tarpusavio sąveika. Antroji, Lietuvos politiniu jėgų tarpusavio santykiai ir bendradarbiavimo galimybės tolesnio demokratijos įtvirtinimo labui arba, kitaip sakant, demokratijos konsolidavimui spartinti. Aptariant pirmąją problemą, pažymėtina, kad vieną esmingiausių demokratijos elementų yra pagrindinių valstybės sąrangos struktūros dalių sudarymo būdai, jų funkcijos bei tarpusavio santykių darna.
Šiuo aspektu žiūrint į dabartinės Lietuvos politinį gyvenimą, galima teigti, kad per dešimt atkurtos nepriklausomybės metų mūsų šalis sugebėjo įveikti jai primesta tolalitarine sistemą bei vieną svarbiausių jos reliktų tariamąjį nacionalinį valstybingumą su visomis jos struktūromis ir sukurti šiandieninės demokratijos reikalavimus atitinkančią valstybės sąrangos sistemą. Tarp jų galima būtų paminėti bendrus demokratijos elementus: mišri rinkimų sistema, laisva pliuralistinė partinė sistema, laisva spauda, laisvas nuomonės reiškimas ir visi kiti dalykai, kurie būdingi demokratiškai tvarkomai valstybei. Pagal šituos kriterijus Lietuva priskirtina prie demokratinių valstybių. Laisvės rūmų kasmet skelbiamame demokratinių, ir nedemokratinių valstybių sąraše tai irgi patvirtinta. Tačiau, darbo autoriaus nuomone, tai nereiškia, kad tolimesnis demokratijos ugdymas, jos konsolidacijos būtinybė yra neaktualus dalykas. Atvirkščiai. Bene svarbiausia yra tai, kad mums per palyginus trumpą nepriklausomybės laikotarpi dar nepavyko galutinai įveikti gana daugelio netolimos totalitarinės praeities reliktų mūsų politinėje sąmonėje ir konkrečių valstybės sandaros elementu praktinėje veikloje. Todėl, manyčiau, kad viena svarbiausių valstybės struktūros grandžių veiklos kokybės bei valstybės biurokratinės sistemos optimizavimo problema - išlieka. Institucinių pokyčių, apie kuriuos mes kalbam, konstatavimas mūsų valstybėje anaiptol nereiškia tokį patį vertybinių pokyčių konstatavimą. Aš galvoju, kad tikroji demokratinės valstybės branda turi būti matuojama pagal šiluos du pokyčius, ne formalius struktūrinius, vien tiktai kiekybinius, bet pirmiausia pagal vertybinius, kurių pasikeitimas yra kur kas sudėtingesnis ir gali užsitęsti dešimtmečiais. Šilai ypač norisi pabrėžti dėl to, kad neretai pagal formalius struktūrinius pokyčius atsiranda perdėto optimizmo dėl mūsų demokratijos. Kuris po eilinės ekonominės...
Šį darbą sudaro 1394 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!