Referatai

Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė

10   (1 atsiliepimai)
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 1 puslapis
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 2 puslapis
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 3 puslapis
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 4 puslapis
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 5 puslapis
Blaise Pascalio ir Benedikto Spinozos Dievo samprata - lyginamoji analizė 6 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Jau Antikoje filosofai gvildeno pirmojo prado, jį veikiančios ir formuojančios jėgos bei anonimiško žmogaus santykio su pasauliu klausimą. Kintant filosofinėms pažiūroms kito ir šios problemos traktavimas. Viduramžiais filosofai bandė pašalinti logines teologijos klaidas neatitrūkstant nuo krikščioniškų doktrinų, kuriomis remiantis aiškintas Dievas. Renesanso laikais imta tolti nuo doktrinų, vis laisviau jas interpretuojant. XVII amžiuje — laikotarpyje tarp Renesanso ir Apšvietos savo pažiūrų unikalumu išsiskyrė Benedictus de Sinoza arba tiesiog Spinoza ir Blaise Pascalis. Tai — mąstytojai, kurie skyrėsi ne tik savo filosofinėmis pažiūromis, bet ir išskirtinėmis dėstymo manieromis. Spinoza atstovaudamas racionalistinį mąstymo modelį pasirinko geometrinį dėstymo metodą, nes tikėjosi, kad juo įmanoma įrodyti netgi Dievo egzistenciją. Jis priėmė neginčijamas aksiomas, kurių tikrumą turėtų garantuoti protas ir iš jų išvedė likusius teiginius. Tuo tarpu Pascalis, priešingai, pasirinko subjektyvių išgyvenimų formą ir betarpišką dėstymo manierą. Jis nebando kažko moksliškai įrodyti, jam tai neprasminga ir nereikšminga. Pripažindamas savo ribotumą, jis ieško žmogiškosios būties prasmės. Spinozos netenkino dualistinis pasaulio modelis, taigi jis bandė pašalinti dvasinio ir fizinio pasaulių perskyrą, už ką opozicijos buvo apkaltintas panteizmu. Filosofas žengė rizikingą žingsnį ir „savo“ Dievui nesuteikė laisvos valios, sulygino jį su gamta ir atribojo nuo bet kokios įtakos žmogui. Pascalis, tuo tarpu, kūrė praktinę filosofiją, kuri atitiktų moralinius ir religinius žmogaus poreikius. Jo užrašai, kurie vėliau išleisti kaip knyga „Mintys“ turėjusi būti krikščionybės apologetika. Jos tikslas buvo padėti pasimetusiam ir neapsisprendusiam žmogui beprasmiškame pasaulyje ir rasti praktinę išeitį iš šios padėties. Abu autoriai kalbėjo apie Dievą, tačiau priešingas tiek jo traktavimas kaip kūrėjo, tiek žmogaus santykio su juo. Pascalio filosofija rutuliojama krikščionybės kontekste, tuo tarpu Spinozos Dievo nėra „virš“ pasaulio, pats Dievas yra amžinai kuriantis pasaulis. Spinoza įveikė idealaus — dvasios ir realaus — fizinio pasaulių dualizmą. Jis teigė pasaulyje egzistuojančią vienintelę substanciją, kuriai priskiriamas tobulumo požymis (be jo įrodinėdami Dievą neapsiėjo nei vienas filosofas). Jau pačioje substancijos prigimtyje esti egzistavimas ir ji pati yra savęs priežastis. “Substancijos egzistavimas kyla iš pačios jos prigimties, kurioje glūdi egzistavimas” (11 teorema). Jei būtų kita, išorinė priežastis lėmusi jos egzistavimą, tai prieštarautų jos tobulumui ar turėtų būti aukštesnis kūrėjas. Ji begalinė, nes nėra kas ją ribotų, jei būtų — tai tik kita tos pačios prigimties substancija, o tai jau prieštarautų jos tobulumui. Ji vienintelė ir nedaloma, nes jei dalytųsi, tai tik į kitas substancijas. Taigi Spinozos substancijos apibrėžimas tenkina Dievo sąvoką. Substancija pasižymi begaliniu atributų skaičiumi, kurie žmogui suvokiami tik du: mąstymas ir tįsumas. Spinoza atributą apibrėžia kaip „tai, ką intelektas substancijoje suvokia sudarant jos esmę“1. Kadangi substancija turi būtinai egzistuoti, taigi jos atributai irgi būtinai egzistuoja taip išreikšdami jos amžiną ir begalinę esmę. Dualizmas įveikiamas substancijos monizmu. Atributų gausa gali kelti įtarimą, jog jie skaido substancijos vientisumą, tačiau atributai neskaido jos į dalis, „

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1936 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
7 psl., (1936 ž.)
Darbo duomenys
  • Filosofijos referatas
  • 7 psl., (1936 ž.)
  • Word failas 63 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt