1 lentelė 2008 m Pagėgių savivaldybės biudžeto pajamų vykdymo rodikliai 7
2 lentelė 2008 m Pagėgių savivaldybės biudžeto išlaidų planas 10
3 lentelė 2008 m Pagėgių savivaldybės plano įvykdymas 10
4 lentelė Darbo užmokesčio struktūta 12
5 lentelė Pagėgių savivaldybės biudžeto pajamos lyginant 2008m ir 2009 m 13
6 lentelė Pagėgių savivaldybės biudžeto išlaidos lyginant 2008-2009 metus 14
ĮVADAS
Viena iš demokratijos pasireiškimo formų yra savivalda. Dabartiniame Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatyme nurodoma, kad "vietos savivalda - tai valstybės teritorijos administracinio vieneto - savivaldybės - teisė laisvai ir savarankiškai tvarkytis pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus per administracinio vieneto nuolatinių gyventojų tiesiogiai išrinktų atstovų savivaldybės tarybą bei jos sudarytas vykdomąsias institucijas".
Savivaldybė vykdo įvairias įstatymų priskirtas funkcijas, taigi jai, kaip ir bet kuriam kitam ūkiniam subjektui, yra reikalingas veiklos finansavimas. Kitaip tariant, savivaldybės vykdomoms socialinėms, ekonominėms bei kitoms vietinės reikšmės programoms finansuoti, taip pat savivaldybių įstaigų išlaikymui yra reikalingos pajamos. Visos savivaldybės veiklai užtikrinti reikalingos pajamos, taip pat planuojamos išlaidos yra fiksuojamos savivaldybės biudžete.
Kiekviena savivaldybė turi savo atskirą bei savarankišką biudžetą, kurį tvirtina savivaldybės taryba.
Šio darbo tikslas yra bendrais bruožais apžvelgti Pagėgių savivaldybės finansų sistemą.
Šiam darbui keliami uždaviniai yra šie: panagrinėti Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo mechanizmą, biudžeto pajamas bei išlaidas, charakterizuoti jų struktūrą, tuo pačiu akcentuojant pajamų paskirstymo tarp valstybės ir savivaldybės biudžetų metodus; įvertinti savivaldybės skolinimosi potencialą.
Rašant darbą, daugiausia buvo remiamasi savivaldybių veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų analize, taip pat Pagėgių savivaldybės bei jai priklausančių įmonių finansinėmis ataskaitomis bei sprendimais.
1.SAVIVALDYBIŲ FINANSAVIMAS
Savivaldybių biudžetai rengiami laikantis nustatytų reikalavimų. Šie reikalavimai yra išdėstyti LR Biudžeto sandaros įstatyme. Įstatymo paskirtis - nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų turinį, šių biudžetų pajamų sudarymo ir asignavimų naudojimo teisinius pagrindus, taip pat biudžetų rengimo, tvirtinimo, vykdymo, vertinimo ir kontrolės pagrindines nuostatas, procedūras, asignavimų valdytojų pareigas, teises ir atsakomybę. Svarbi savivaldybės biudžeto rengimo ypatybė yra ta, kad savivaldybės biudžetas tvirtinamas be deficito.
Pagrindiniai...
Šį darbą sudaro 3061 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!