Beveik kiekvienas žmogus finansus supranta, kaip piniginę išraiška, tačiau finansai nėra tapatūs pinigams. Pinigai yra prekių vėrtės matas, įmonių sankaupų, gyventojų santaupų, taip pat atsiskaitymo priemonė. O finansų sritis yra siauresnė: jie išreiškia tokius piniginius santykius, kurie atsiranda sudarant ir panaudojant pinigų fondus – tiek centralizuotus (valstybinius), tiek ir decentralizuotus (namų ūkio, įmonių). Tačiau ne visi piniginiai santykiai išreiškia finansinius santykius. Finansai skiriasi nuo pinigų tiek turiniu tiek ir atliekamomis funkcijomis. Finansai atlieka šias funkcijas: pinigų fondų sudarymo, naudojimo bei sudarymo ir naudojimo kontrolės. Taigi, mūsų pasirinkta šio darbo tema – Šakių savivaldybės biudžeto sudarymas ir jo vykdymas. Mūsų darbo tikslas: išanalizuoti ir aptarti kaip buvo sudarytas Šakių savivaldybės biudžetas ir kaip jis buvo vykdymos 2007-2009 metų laikotarpiu, darbo uždaviniai: apibūdinti Šakių savivaldybės biudžetą teoriniu aspektu, išanalizuoti 2007-2009 metų Šakių savivaldybės biudžeto sudarymą ir jo vykdymą bei aptarti svarbiausias pinigų fondo sudarymo bei vykdymo problemas.
Teorinė dalis
Kiekvienos valstybės ekonominiame gyvenime svarbus vaidmuo tenka jos finansams, kurie visais valstybių raidos etapais buvo labai svarbūs. Jų sistema leidžia sukaupti tam tikrus finansinius išteklius, reikalingus valstybės funkcijoms vykdyti. Lietuvos finansų sistema susideda iš centralizuotų ir decentralizuotų finansų, o šie skirstomi į dar kitas sistemos grandis. Trumpai apibūdinant galima teigti, kad Lietuvos finansų sistema susideda iš: valstybės finansų, savivaldybių finansų ir įmonių (organizacijų) finansų. Šiame darbe nagrinėjami savivaldybės finansai. Jie skirstomi į: savivaldybių biudžetus bei nebiudžetinius fondus.
Savivaldybių finansai, kaip ir įmonių finansai, yra valstybės finansų sudedamoji dalis, nors Lietuvos savivaldybės turi iš dalies įstatymais reglamentuotą autonominį finansų veiklos savarankiškumą.
Savivaldybių finansai yra visuma piniginių santykių, kuriems esant sudaromi ir naudojami finansinių išteklių fondai, skirti savivaldybių poreikiams tenkinti bei jų funkcijoms vykdyti. Savivaldybių funkcijų vykdymas reikalauja didelių finansinių išteklių, kurie kartu su asignavimais nurodomi savivaldybių biudžetuose. Savivaldybių biudžetų parengimas ir vykdymas yra svarbiausia teritorinių vienetų finansinės veiklos srtitis. Savivaldybėse finansinį darbą atlieka finansų skyriai bei tarnybos. Pagal...
Šį darbą sudaro 3716 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!