Bendravimas – tai procesas, kurio metu keičiamasi informacija, perduodama emocionali būsena, jai daroma įtaka.
Vadovai praleidžia daugybę laiko bendraudami, todėl būdami pagrindine organizacijos ašimi ir atsakydami už jos sėkmingą veiklą, jie turi tobulai įvaldyti bendravimo įgūdžius, nes kasdienėje veikloje jie palaiko pastovius ryšius su pavaldiniais, klientais ir su išorėje esančiomis organizacijomis, kurios turi įtakos jų veiklai.
Teigiamų žmoniškųjų santykių formavimui yra labai svarbios visos trys sudedamosios dalys: vadovavimas, bendravimas, motyvacija. Jos neatsiejamos viena nuo kitos ir dažnai persidengia tiesioginėje veikloje. Tai trys pagrindiniai įgūdžiai, kuriuos reikia lavinti, siekiant užtikrinti efektyvią organizacijos veiklą ir svarbių organizacijos tikslų pasiekimą.
Literatūroje vadovavimo sąvoka dažnai tapatinama su lyderiavimu. Lietuvių kalboje šios sąvokos turi skirtingą prasmę, nes vadovavimas remiasi formalios jėgos pozicija, turinčia įtakos žmonėms, o lyderiavimas kyla iš socialinės įtakos proceso. Tad asmuo gali būti vadovas arba lyderis, arba ir vadovas, ir lyderis viename asmenyje. Bet vadovavimas kaip procesas nebus efektyvus, jei jis nesirems lyderiavimu, pasireiškiančiu vadovo sugebėjimu įtikinti, sutelkti žmones tikslams realizuoti.
Modernioje organizacijoje dėmesys pirmiausia sutelkiamas ne į struktūrą, bet į žmonių elgseną bei tarpusavio santykius. Esminis vadovo bruožas yra lankstumas, priešingas formalumui. Tad vadovas, siekiantis gerų rezultatų, turi turėti daugiau asmeninės įtakos, nei formalios valdžios. Formalųjį autoritetą vadovas įgyja kartu su valdžios įgaliojimais. Asmeninį autoritetą vadovas užsitarnauja savo asmeninių savybių, kompetencijos, žmogiškumo, tobulo bendravimo dėka.
Organizacijos tikslai ir šių tikslų siekimo būdai turi būti suprantamai paaiškinti pavaldiniams. Kiekvienas darbuotojo veiksmas darbo procese turi būti suderintas su kitais veiksmais, kad būtų gautas maksimalus efektyvumas. Vadovas negali priimti sprendimų, neapdorojęs tam tikro kiekio informacijos, vadinasi, turi būti geras ryšys tarp vadovo ir pavaldinių, iš kurių jis gauna šią informaciją. Kitas gero bendravimo reikalavimas yra tas, kad pavaldiniai turi gauti informaciją, kaip vertinamas jų darbas. Galiausiai, vadovas turi funkcionuoti kaip patarėjas – padėti darbuotojams spręsti darbo uždavinius.
Empatija
Empatija – tai sugebėjimas pasijusti kito asmens vietoje ir matyti situaciją kito asmens...
Šį darbą sudaro 3608 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!