Baroko epocha gyvavo nuo XVII a. pr. – XVIII a. vid. Tai epocha, kuri pradėjo Naujųjų amžių istoriją, kuri tęsėsi iki XX a. pr. Naujųjų amžių bėgyje išsiteko net trys stambios stilistinės epochos: baroko (XVII a. pr. – XVIII a. vid.), klasicizmo (XVII a. – XIX a. pr.) ir romantizmo (XIXa.).
Baroko ir klasicizmo stiliai ilgai gyvavo vienu metu; XVIII a. šalia jų gyvavo ir dar trys stilistinės kryptys: rokokas, kaip baroko atmaina, galantiškasis stilius, kaip ankstyvojo klasicizmo atmaina ir sentimentalizmas, kaip romantizmo pirmtakas.
XVII a. pradėjo sparčiai daugėti turtingų žmonių. Turtėjimui įtakos darė intensivėjanti gamyba, prekyba, kolonijų išnaudojimas (XVII a. I p. atrastos Australija, N. Zelandija), protestantiška moralė, diegusi taupumą. Kuo daugiau radosi turtingų žmonių, tuo jų tarpe daugėjo laisvų, veiklių, apsišvietusių, konkrečių ir… išlepusių, tinginiaujančių, trokštančių vien pramogų, malonumų, neveiklių ir egzaltuotų.
2) Prancūzija tapo stipriausia žemyno valstybė;
3) Anglijoje įvyksta buržuazinė revoliucija;
4) Vokietija suskaldyta ir nualinta Trisdešimties metų karo ( 1618 – 1648 metais);
5) Ispanija, dar XVI a. vid. Buvusi stipriausia Europos valstybe, pergyvenusi kultūros ir meno “aukso amžių”, po ruputį netenka akonominės ir politinės galios;
6) Italija, po Amerikos atradimo, ekonomiškai silpsta, politiškai ir toliau susiskaldžiusi, kultūriškai po Renesanso problėsusi.
7) Rusija, Lietuva – Lenkija nualintos karų, pergyvena nuosmukį.
Barokas
Pirmoji Naujųjų amžių stilistinė epocha barokas ( it. Barocco – keistas, įmantrus, vingrus; tiksli termino kilmė tebėra ginčityna). Muzikoje ji truko nuo XVII a. iki XVIII a. vidurio. Pradėjo formuotis dar XVI a. II pusėje ir keitė vėlyvąjį Renesansą, todėl nemažai menininkų savo kūrybos stiliumi artimi ir nueinančiai, ir ateinančiai epochai: Šekspyras, Servantesas, Lope de Vega, Montenis, Mikelandželas, Monteverdis, Dž. Gabrielis ir kt.
Ekonomiškai ir politiškai XVII a. pabaigoje Renesanso optimistinę humanistinę pasaulėžiūrą keičia pesimistinė, neretai tragiška. Tai sąlygojo ir baroko (ypač XVII a.) kultūros, meno, mąstymo dvylipumą ir prieštaringumą. Baroko filosofija XVII a. kūrė kitokį pasaulio vaizdą, teigė principaliai naują pažinimo būdą – eksperimentą,...
Šį darbą sudaro 3219 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!