Iš ištraukos Numirėliška dalia (nuo pradžios iki „taip gražiai numeruotus siunčia”).
„Dievų Miškas” – vienas originaliausių Europos memuaristikoje apie konclagerius. Kūrinio autorius Balys Sruoga – poetas, prozininkas, dramaturgas ir kritikas, didžiausią asmenybės išbandymą, kalinimą hitlerinėje mirties stovykloje, prisiminė ir užrašė su šypsena ir ironija. Kaip tik todėl šis originalus darbas neatitiko žanrinių modelių ir kaip tik todėl ilgą laiką (10 metų) nebuvo spausdinamas, turbūt priminė SSRS valdžiai trėmimo į Sibirą laikus. Šiame ironiškame kūrinyje parodyti du pasauliai – konclagerio realybė ir sukurtasis jo ironiškasis atvaizdas.
Budelių ir SS vyrų valdose vyrauja ta vadinamoji koncalgerio realybė – žiauri ir negailestinga. Čia jaučiamas mirties tvaikas, cinizmas, smurtas ir žmogaus prigimties prievartavimas. Tai atsiskleidžia ištraukoje iš skyriaus „Numirėliška dalia” , kai bloko raštvedys, trečiojo reicho priešų naikintojas, grūmodamasis ir koliodamasis įsako kaliniams perkelti lavonus iš vienos vietos į kitą. : „Na, na, maitos vaikai, nesivaipykite! Greičiau, driskių išvaržos!”. Beje, šitaip kasdien išlydimi ir sutinkami į darbą ir iš jo einantys katorgininkai. Ir darbe, ir bet kurioje vietoje jie koliojami ir tai būtų ne tiek baisu, jei katorgininkai nebūtų nuolat mušami ir išnaudojami. Laikomi pusbadžiu jie silpo, virto „klipatomis” ir „išlekė” pro kaminą, buvo kariami ir šaudomi, „bet dabar jiems vis tiek...”. Visa tai sukuria neestetišką ir nemalonų jausmą, atkuria žmogaus prigimčiai ir humanistinei kultūrai priešišką aplinką. Štai tokia Štuthofo legario realybė, kurioje neegzistuoja moralinės normos ir vertybės, į mirtį žiūrima šaltai, o į nužudymą kaip į natūralų reiškinį. Pasakotojo B. Sruogos ir jo bičiulio Jono, bambizo nuo Biržų, kuris ne kartą vadavo profesorių nuo mirties, nešamo lavono vaizdas ir netikėtas numirėlio atsigavimas sukuria groteskišką siaubo atmosferą, kuri vyrauja visame „Dievų Miško” kūrinyje. Mirties scenos, lavonai, negailestingi ir žiaurūs žmonės parodo realųjį, griaunamąjį ir žudomąjį konclagerio pasaulį, ne kultūros, ne žmonių ir žvėriškų instinktų pasaulį.
Kitas pasaulis – tai sukurtasis ironiškasis konclagerio realybės atvaizdas. Kartu tai ir...
Šį darbą sudaro 627 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!