Aušinimo sistema reikalinga šilumai nuvesti nuo labiausiai įkaitusių variklio detalių ir optimaliai temperatūrai palaikyti. Jei variklis nebūtų aušinamas, labai įkaistų alkūninio ir skirstymo mechanizmų detalės, jos būtų blogiau tepamos. Be to, varikliui perkaitus, cilindrai blogiau prisipildytų oro ar mišinio, o karbiuratoriniuose varikliuose darbinis mišinys ne laiku savaime užsidegtų. Toks degimas dažnai vyksta labai greit ir yra lydimas didelių smūginių slėgių (sakoma: variklis detonuoja). Taip pat nepageidautina variklį peraušinti, nes ant cilindrų sienelių imtų kondensuotis degalai, darbinis mišinys būtų blogiau paruošiamas, užtruktų degimas. Dėl to sumažėtų variklio galia ir padidėtų degalų sąnaudos. Peraušintame variklyje padidėja tarpeliai mazgų sujungimuose, ir detalės sparčiai dyla.
Karbiuratoriniuose varikliuose aušinimo sistemai tenka apie 12 – 27, dyzeliniuose 15 – 35 % (pripučiamosiose –10 – 25%) visos šilumos, išsiskiriančios cilindre per darbo ciklą. Šie šilumos nuostoliai neišvengiami. Jie gali būti didesni, jei variklis per daug aušinamas. Norėdamas padidinti ekonomiškumą, kai kurios JAV ir Japonijos firmos mėgina gaminti vadinamuosius keraminius variklius, kuriuose degimo kamera, stūmoklio dugnas, cilindrų sienelės ir galvučių vidiniai paviršiai padengti šilumai mažai laidžiomis medžiagomis. Tokių variklių darbo procesas artimas adiabatiniam, nes į aplinką atiduodamos šilumos nuostoliai yra minimalūs. Plačiau keraminiai varikliai nenaudojami dėl sudėtingos ir brangios gamybos bei trumpaamžiškumo.
Varikliai dažniausiai aušinami skysčiu arba oru.
Skysčiu aušinamose sistemose cirkuliuojantysis vanduo arba specialus techninis skystis – antifrizas, pasižymintis žema užšalimo temperatūra, paima nuo įkaitusių su variklio detalėm šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją į aplinką. Ši sistema gali būti termosifoninė, priverstinė, atviroji ir uždaroji.
Termosifoninėje aušinimo sistemoje skystį verčia cirkuliuoti kintantis jo tankis: įšilęs bloko ir galvutės kanaluose, lengvesnis skystis kyla ir patenka į radiatorių; jame atvėsęs, leidžiasi į variklio aušinimo ertmes. Šioje sistemoje aušinimo intensyvumas nereguliuojamas, jis kinta savaime pagal tai, kiek įkaitęs variklis: šaltame variklyje skystis cirkuliuoja lėtai, variklį labiau pakraunant, intensyviau. Termosifoninės aušinimo sistemos privalumas paprastas konstrukcija trūkumai – lėta cirkuliacija didelės skysčio talpos jo garavimas, todėl...
Šį darbą sudaro 1638 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!