Lyčių lygybės politika švietimo sistemoje. Lyčių lygybės vertybės ir problemos aukštajame moksle. Lyčių skirtumai renkantis aukštąjį mokslą. Moterų vaidmens moksle didinimo motyvai ir priemonės. Europos Sąjungos teisinio reglamento bendrieji siūlymai.
Europos Tarybos išvadoje pažymėta, kad moterų ir vyrų nelygybė yra pagrindinių žmogaus teisių pažeidimas. Europos Komisija 2008 m. parengė studiją „Europos Sąjungos valstybių narių politikos priemonės, skirtos lyčių lygybei moksle užtikrinti“. Ši studija papildė ir atnaujino Helsinkio grupės dar 2002 m. parengtą ataskaitą, į kurią buvo įtrauktos net 30 šalių nacionalinės strategijos, skirtos moterų padėčiai moksle gerinti. Šioje studijoje nagrinėjamas ryšys tarp nacionalinės politikos priemonių įdiegimo ir aktyvesnio moterų dalyvavimo moksle. Studijoje nurodomos tokios nacionalinės politikos priemonės kaip teisės aktų leidyba, lyčių aspekto integravimas, moterų dalyvavimas mokslo institucijų veikloje, kvotų įvedimas, bendradarbiavimo tikslų, mokslo autoritetų bei mentoringo svarba.
Darbo tikslas – išanalizuoti vyrų ir moterų galimybes siekiant aukštojo mokslo.
1. Aptarti lyčių lygybės politiką švietimo sistemoje.
2. Išsiaiškinti lyčių lygybės vertybes ir problemas aukštajame moksle.
3. Sužinoti lyčių skirtumus renkantis aukštąjį mokslą.
4. Aptarti pragmatiškus moterų moksle vaidmens didinimo motyvus ir priemones.
5. Apibendrinti Europos Sąjungos teisinio reglamento bendruosius siūlymus.
1. LYČIŲ LYGYBĖS POLITIKA ŠVIETIMO SISTEMOJE
Lyčių lygybės politika atsispindi keliuose tiesiogiai švietimo sistemą reguliuojančiuose bei susijusiuose teisės aktuose:
• LR Švietimo įstatymo 5 straipsnio, apibrėžiančio švietimo sistemos principus, pirmasis principas yra lygios galimybės. Principas skelbia: „lygios galimybės – švietimo sistema yra socialiai teisinga, ji užtikrina asmenų lygybę, nepaisant jų lyties, (...); kiekvienam asmeniui ji laiduoja švietimo prieinamumą, bendrojo išsilavinimo bei pirmosios kvalifikacijos įgijimą ir sudaro sąlygas tobulinti turimą kvalifikaciją ar įgyti naują“. Moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo moksle strategijoje įvardinama eilė priemonių ir uždavinių, tiesiogiai nukreiptų į lyčių lygybės diegimą Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje. (Europos komisija, 2008)
• LR Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 4 straipsnyje nurodoma, kad „Švietimo įstaigų, mokslo ir studijų institucijų pareiga yra įgyvendinti moterų ir vyrų lygias teises“ ir šios įstaigos įpareigojamos:
• užtikrinti moterims ir vyrams vienodas sąlygas priimant į profesinio mokymo įstaigas, aukštąsias mokyklas, keliant kvalifikaciją, ugdant profesinius įgūdžius ir suteikiant praktinę darbo patirtį; skiriant stipendijas bei teikiant kreditus studijoms; parenkant mokymo...
Šį darbą sudaro 2326 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!