Šio darbo tikslas – ekspermentiškai nustatyti asinchroninių variklių su trumpai jungtu rotoriumi mechanines charakteristikas, esant įvairiems jų darbo režimams.
Iš visų elektros variklių rūšių pramonėje, žemės ūkyje ir bityje plačiausiai paplitę asinchroniniai elektros varikliai. Sukurta daug įvairių tipų asinchroninių variklių, kurie skiriasi savo elektrinių ir magnetinių grandinių konstrukcija. Galios elektros pavarose naudojami asinchroniniai varikliai (0,6 kW ir daugiau) paprastai būna dviejų tipų: su faziniu rotoriumi ir su narveliniu rotoriumi. Dažnesni asinchroniniai varikliai su narveliniu (trumpai jungtu) rotoriumi.
Asinchroniai varikliai gali dirbti keturiais režimais: variklio, priešjungimo stabdymo, generatorinio (rekuperacinio) stabdymo ir dinaminio stabdymo. Kiekvienas režimas turi savaą, jam būdingą, mechaninę charakteristiką.
Esant variklio režimui, iš tinklo imama elektros energija paverčiama mechanine ir velenu perduodama darbo mašinai. Paimta iš tinklo energija suvartojama naudingam darbui atlikti ir nuostoliams elektros ir darbo mašinose padengti, elektros ir darbo mašinose virsta šiluma ir išsisklaido aplinkoje.
Priešjungimo stabdymo režimas gaunamas tada, kai variklio statoriaus apvijos prie tinklo yra prijungtos taip, kad jo rotorius suktųsi į vieną pusę, bet išorinio sukimo momento jis yra sukamas priešinga kryptimi. Esant priešjungimo stabdymo režimui, elektros mašina velenu gauna mechaninę energiją iš maitinančio tinklo. Energija išsiskiria tik variklyje ir papildomame reostate (kai variklis su faziniu rotoriumi).
Esant generatoriniam (rekuperaciniam) stabdymui darbo mašina suka variklį jo sukimosi kryptimi greičiu, didesniu už sinchroninį. Šiuo atveju asinchroninis variklis dirba kaip generatorius, iš tinklo imdamas įmagnetinimui sunaudojamą energiją, o iš darbo mašinos velenu gaudamas mechaninę energiją. Reikia pažymėti, kad asinchroninis variklis generatoriaus režimu dirba su mažu naudingumo koeficientu – dėl didelių energijos nuostolių tik palyginti nedidelė gaunamos energijos dalis grąžinama į tinklą.
Dinaminio stabdymo režimas šiek tiek panašus į generatorinį. Šiuo atveju asinchroninis variklis dirba taip pat, kaip generatorius, gaunantis mechaninę energiją iš darbo mašinos, tačiau įmagnetinimui elektros energija imama ne iš kintamosios, o iš nuolatinės srovės tinklo. Variklis dirba kaip sinchroninis generatorius su kintamu dažnumu, sąlygojamu variklio sukimosi greičio. Energija šiuo...
Šį darbą sudaro 1545 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!