……………..
neakiv. sk. I k.
…………………..
Klaipėda, 2010
ĮVADAS
Temos aktualumas. Kiekvienas iš mūsų išgyvename tam tikrą amžiaus tarpsnį. Visi periodai paprastai būna lydimi įvairių krizių, nes keičiasi ne tik žmogaus organizmas, bet ir jo psichologija, įpročiai. Vieni tai išgyvena lengviau, kiti – sunkiau. Visa tai priklauso nuo žmogaus psichikos ir sugebėjimo prisitaikyti.
Antroji – jaunesnioji mokyklinė vaikystė (7-12 m.) – tai metai, kurie žmogaus gyvenime palieka didžiausius įspūdžius. Šiame amžiaus tarpsnyje pradedama mokytis daugybės naujų dalykų, geriau pažinti aplinkinį pasaulį, įgyjama daug naujų draugų. Šiuo laikotarpiu formuojasi vaiko savęs vertinimas, savigarba, savivoka, laiko, erdvės ir atstumo suvokimas. Lavėja įgūdžiai, tobulėja kalba.
TIKSLAS – aprašyti antrosios – jaunesniosios mokyklinės vaikystės (7-12 m.) ypatumus.
UŽDAVINIAI:
1. Apžvelgti žmogaus amžiaus tarpsnių ypatumus.
2. Paanalizuoti antrosios – jaunesniosios mokyklinės vaikystės (7-12 m.) periodą.
METODAI: mokslinės literatūros analizė.
1. AMŽIAUS TARPSNIAI
1.1. Chronologinis amžiaus tarpsnių klasifikavimas ir jų charakteristika
Kūdikystė ( nuo gimimo iki 1 m.): Pasak L. Jovaišos (2001), pirmaisiais vaiko gyvenimo metais žymiai išsiplečia socialiniai santykiai. Vaikas sugeba atskirti suaugusius, juos pakviesti, ko nors paprašyti. Jis ieško socialinių kontaktų, jis nori pažįstamų artumo, draugijos, prašosi pakeliamas ant rankų tarsi laukdamas švelnių glamonių.
Ankstyvoji vaikystė (1 – 3 m.): Šiame periode vaikas ypač aktyviai sąveikauja su jį supančiu pasauliu ir suaugusiųjų padedamas išmoksta veiklos su daiktais ir bendravimo su žmonėmis būdų. Pagrindinė to periodo veikla – daiktinė, manipuliatyvinė. Svarbi šio amžiaus tarpsnio ypatybė – intensyvus kalbos vystymasis. Šiame periode atsiranda pirmieji vaikų žaidimai, ir tik apie trečiuosius metus pradeda ryškėti vaiko veiksmų individualumas ir svarbiausias šio periodo naujadaras „aš pats“, kaip emocinis, „aukštesnis“ savęs vertinimas. Trečiaisiais gyvenimo metais vaiko elgesį pradeda motyvuoti ne tik konkreti jo gyvenimo ar veiklos situacija, į kurią jis pasinėręs visa savo asmenybe, bet ir santykiai su kitais žmonėmis. Nors vaiko elgesys šiuo periodu išlieka impulsyvus, tačiau atsiranda poelgių, kurie yra nulemti ne tik tiesioginių įvykių ar trumpalaikių vaiko norų, bet ir vaiko „aš“...
Šį darbą sudaro 3946 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!