Daugelis Lietuvos gyventojų mažai girdėjo apie antimonopolini įstatymą - Lietuvoje jis vadinamas Konkurencijos įstatymu.
Valstybinis kainų reguliavimas vartotojams yra patrauklesnis, nes tada jie gali nusipirkti palyginti pigesnių prekių. Bet tai trumpalaikė nauda. Ilgalaikiu požiūriu kainų reguliavimas vargu ar duoda naudos visuomenei, nes tuo stabdoma įmonių iniciatyva ieškoti naujų, efektyvesnių produktų, imtis rizikingų investicinių projektų. Kainų reguliavimas atbaido ir užsienio investuotojus - kas norės pradėti verslą ten, kur apribota sprendimų laisvė.
Dažnai tenka girdėti, kad ir konkurencijos, ir rinkos Lietuvoje iš viso nėra, todėl nėra ir ką saugoti. Tačiau taip nėra, atvirkščiai, konkurencija egzistuoja daugelyje sričių, ir ji vis stiprėja. Tai akivaizdžiai galime stebėti pirmiausia mažmeninėje maisto, kitų prekių prekyboje.
Bet gal Lietuvoje visur konkurencija vyksta sąžiningai? To tikrai negalima pasakyti ir tai turbūt daugelis jaučia. Tačiau visuomenės reakcija į Konkurencijos įstatymą yra pasyvi. Užsienio konkurencijos ekspertai teigia, kad konkurencijos apsauga yra labai reikšmingas dalykas rinkos ekonomikoje.
Daugelis antimonopolinę veiklą supranta tik kaip didelių kainų sumažinimą, nors dažniausiai „monopolijos” neturi didelių pelnų (tačiau jos nusižengia konkurencijai kitaip - sudaromos dirbtinės kliūtys rinkose).
Kadangi monopolinės sąlygos leidžia įmonei pakeisti tobulos konkurencijos diktuojamą ištekliu alokaciją ir nacionaliniu pajamų paskirstymą, valstybė antimonopoliniais įstatymais bando neleisti firmoms įgyti monopoliniu prioriteto teisiu arba jas išlaikyti, Antimonopoliniai įstatymai įvairiose šalyse yra nevienodi. Nors jie remiasi bendrais teoriniais principais, aiškinančiais neigiamas monopolijos pasekmes ūkiui.
Už antimonopolinio įstatymo pažeidimą pvz. JAV Aukščiausiasis teismas gali priimti sprendimų - stambią firmą išskaidyti į daugelį savarankišku ekonominiu vienetu, kurie galėtu tarpusavyje konkuruoti. Galimi atvejai, kai firma ne dėl savo kaltės tampa vienintele kokios nors prekės gamintoja. Taip atsitiko su ALCOA firma, kuri vienintelė JAV gamina aliuminį. Tiesa, firmos atstovai 1945 metais teisme bandė įrodyti, kad jie ne vieninteliai, kad jų konkurentai yra juodųjų ir spalvotųjų metalu gamintojai ir kad jų produkcija šioje rinkoje sudaro tik 33%.
Tačiau teismas pripažino šios firmos monopolinę padėtį rinkoje ir vienas iš aliuminio fabriku,...
Šį darbą sudaro 5646 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!