Rašiniai

ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas

9.8   (3 atsiliepimai)
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 1 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 2 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 3 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 4 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 5 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 6 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 7 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 8 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 9 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 10 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 11 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 12 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 13 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 14 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 15 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 16 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 17 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 18 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 19 puslapis
ANTANAS ŠKĖMA

 „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

     ANTANAS ŠKĖMA „Balta drobulė“ - kūrybinio nihilizmo projektas Nihilizmas (lot. Nihil - „niekas“) - filosofijos kryptis, teigianti, kad pasaulio ir žmogaus egzistavimas neturi jokios objektyvios prasmės, tikslo ar vertės. Paprastai nihilistai teigia, kad Dievas neezistuoja, moralė yra subjektyvi, gyvenimas neturi objektyvios prasmės, todėl vieni veiksmai negali būti laikomi geresniais nei kiti.  BIOGRAFINIO IR FILOSOFINIO KONTEKSTŲ SĄSAJA: kaip dramatiškas gyvenimas virsta nihilistine pasaulėžiūra? Vieną vakarą į mūsų butą įsiveržė girti raudonieji, vos nenušovė tėvo ir buvo nusiteikę išprievartauti motiną. Mano žaidimai tarpo revoliucijos paunksnėje. Mes, vaikai, sukdavome gatvėje ant žibintų pakartus baltųjų karininkus ir subtiliai keikėmės. Mes vogėme bulves, ir vienas ūkininkas mirtinai užpliekė lazda mano sėbrą. Vieną vakarą į mūsų butą įsiveržė girti raudonieji, vos nenušovė tėvo ir buvo nusiteikę išprievartauti motiną. Mano žaidimai tarpo revoliucijos paunksnėje. Mes, vaikai, sukdavome gatvėje ant žibintų pakartus baltųjų karininkus ir subtiliai keikėmės. Mes vogėme bulves, ir vienas ūkininkas mirtinai užpliekė lazda mano sėbrą. (SMURTAS IR MIRTIS) 1944m. reikėjo man keliauti į Žemaitiją pas besiorganizuojančius partizanus. Neišlaikiau šito žygio ir su šeima atsidūriau Vokietijoje. Todėl skeptiškai vertinu išeivijoje esančių kariškių skelbiamą heroizmą: jis nėra pirmos rūšies. Pirmaeiliai herojai žuvo ir žūsta Lietuvoje. Vokietijoje vargau ir slėpiausi nuo bombų kaip daugelis. Amerikoje bandau padėti Amerikai dirbdamas fabrikuose kaip ir daugelis. 1944m. reikėjo man keliauti į Žemaitiją pas besiorganizuojančius partizanus. Neišlaikiau šito žygio ir su šeima atsidūriau Vokietijoje. Todėl skeptiškai vertinu išeivijoje esančių kariškių skelbiamą heroizmą: jis nėra pirmos rūšies. Pirmaeiliai herojai žuvo ir žūsta Lietuvoje. Vokietijoje vargau ir slėpiausi nuo bombų kaip daugelis. Amerikoje bandau padėti Amerikai dirbdamas fabrikuose kaip ir daugelis. (KALTĖ, SKURDAS, INERCIJA) Tragiška asmeninė patirtis lėmė, kad Škėma netiki optimizmu, gėriu ar grožiu. Kadangi gyvenime matė smurtą, badą, inerciją, tai jam visos didžiosios idėjos yra tik iliuzija. Tragiška asmeninė patirtis lėmė, kad Škėma netiki optimizmu, gėriu ar grožiu. Kadangi gyvenime matė smurtą, badą, inerciją, tai jam visos didžiosios idėjos yra tik iliuzija. Škėma savo kūrybinį metodą apibūdino taip:  Škėma savo kūrybinį metodą apibūdino taip:  Kūrybinis nihilizmas yra mano religija. Mirties momentas - reikšmingiausioji tikrovė. Ir iliuzijų raizginys begyvenant. Mes mirštame, ir kiti gimsta, gyvena ir miršta. Prisipažįstu, gal klystu. Ir mano pasaulėvaizdis tėra pavargusio žmogaus vizija. Bet man ji tikra. ROMANO TURINYS: kaip išsilaisvinti iš egzistencinės beprasmybės? Garšva - dar vaikystėje traumuotas žmogus (agresyvus tėvas, neurastenikė motina), jaunystėje - bolševikų smurtas, pats nužudė jauną rusą, dėl karo buvo priverstas išvykti iš Lietuvos. Jis yra egzistencinis benamis: neturi namų nei vidine, nei fizine prasme: ,,Esu persodintas akacijos krūmas." Garšva - dar vaikystėje traumuotas žmogus (agresyvus tėvas, neurastenikė motina), jaunystėje - bolševikų smurtas, pats nužudė jauną rusą, dėl karo buvo priverstas išvykti iš Lietuvos. Jis yra egzistencinis benamis: neturi namų nei vidine, nei fizine prasme: ,,Esu persodintas akacijos krūmas." Nuo vaikystės nėra jokios dvasinės atramos, į kurią Garšva galėtų atsiremti. Atsiranda nereikalingumo jausmas. Romane pateikiamos trys išsivadavimo iš egzistencinės beprasmybės formos: Nuo vaikystės nėra jokios dvasinės atramos, į kurią Garšva galėtų atsiremti. Atsiranda nereikalingumo jausmas. Romane pateikiamos trys išsivadavimo iš egzistencinės beprasmybės formos: 1) meilė; 2) kūryba; 3) beprotybė. Meilė turi išganyti Garšvą nuo vienatvės. Kitas žmogus būtinas tam, kad galėtų nuraminti vidinę tuštumą. Tą patvirtina faktas, kad meilės tema įrėmina romaną.  Meilė turi išganyti Garšvą nuo vienatvės. Kitas žmogus būtinas tam, kad galėtų nuraminti vidinę tuštumą. Tą patvirtina faktas, kad meilės tema įrėmina romaną.  Gerbiamoji Elena, jei žūsiu - paskutinieji mano žodžiai bus - aš jus myliu, atleiskite už drąsą, aš myliu tave... Pabaigoje pats Garšva išpažįsta meilę Elenai: Aš myliu melsvas gysleles tavo kojose. Sudrėkusius blakstienus. Tristano ir Izoldos kardą, apgamą tavo kakle. mano gyvenime, mano mirtie. Gerbiamoji Elena, jei žūsiu - paskutinieji mano žodžiai bus - aš jus myliu, atleiskite už drąsą, aš myliu tave... Pabaigoje pats Garšva išpažįsta meilę Elenai: Aš myliu melsvas gysleles tavo kojose. Sudrėkusius blakstienus. Tristano ir Izoldos kardą, apgamą tavo kakle. mano gyvenime, mano mirtie. Smurtas, geismas, mirtis ir beprotybė - tai Garšvos tikrovė, kurioje išgananti meilė yra neįmanoma. Ji priartėja, bet visada žūsta (Jonė tampa prievartos auka, Elenos negali mylėti, nes jo psichinė liga neleis jai būti laimingai). Todėl bandoma glaustis prie kūrybos, kuri turėtų sukurti privačią vidinę erdvę (namus). Smurtas, geismas, mirtis ir beprotybė - tai Garšvos tikrovė, kurioje išgananti meilė yra neįmanoma. Ji priartėja, bet visada žūsta (Jonė tampa prievartos auka, Elenos negali mylėti, nes jo psichinė liga neleis jai būti laimingai). Todėl bandoma glaustis prie kūrybos, kuri turėtų sukurti privačią vidinę erdvę (namus). Garšvos poezija nesuprantama kitiems. Tiek tautinės kultūros, tiek industrinės visuomenės kontekste Garšva yra savotiškas iškrypimas, nes tikrovę jaučia savaip, o savitas žvilgsnis į tikrovę, kūrėją  pasmerkia vienatvei: ,,Esu svajotojas kaip ir mano tėvas. Esu lietuvis kaukas didžiausiame Niujorko hotelyje.” Garšvos poezija nesuprantama kitiems. Tiek tautinės kultūros, tiek industrinės visuomenės kontekste Garšva yra savotiškas iškrypimas, nes tikrovę jaučia savaip, o savitas žvilgsnis į tikrovę, kūrėją  pasmerkia vienatvei: ,,Esu svajotojas kaip ir mano tėvas. Esu lietuvis kaukas didžiausiame Niujorko hotelyje.” Kai pajunta, kad meilė neįmanoma, o kūryba yra tik išsivadavimo iliuzija, kad pirmapradiškumas civilizuotam žmogui įmanomas tik vaizduotėje, romanas paskęsta toje vidinėje erdvėje. Vienintelė išsivadavimo iš beprasmybės galimybė - BEPROTYBĖ. Kai pajunta, kad meilė neįmanoma, o kūryba yra tik išsivadavimo iliuzija, kad pirmapradiškumas civilizuotam žmogui įmanomas tik vaizduotėje, romanas paskęsta toje vidinėje erdvėje. Vienintelė išsivadavimo iš beprasmybės galimybė - BEPROTYBĖ. KAIP PANAUDOTI RAŠINYJE? Susvetimėjimo tema: žmogus atitolo nuo pirmapradžio ryšio su savimi ir gamta, jis virto tik darbininku, iš inercijos gali išlaisvinti tik beprotybė, kuri leidžia visiškai paskęsti savo vidiniame pasaulyje, jaustis ,,jaukiai". Todėl romanas ir pradedamas epigrafu apie palaimintus idiotus. Susvetimėjimo tema: žmogus atitolo nuo pirmapradžio ryšio su savimi ir gamta, jis virto tik darbininku, iš inercijos gali išlaisvinti tik beprotybė, kuri leidžia visiškai paskęsti savo vidiniame pasaulyje, jaustis ,,jaukiai". Todėl romanas ir pradedamas epigrafu apie palaimintus idiotus. Kūrybos tema: žmogus yra individualybė, todėl ir jo kūryba yra savita. Garšva peikia patriotinę lyriką, kuri iškelia abstrakčius idealus (Dievas, meilė, moralė). Jo tikslas - autentiška kūryba, ateinanti iš asmeninio santykio su pasauliu. Bet poezija nereikalinga nei industrinei visuomenei, nei patriotams, todėl Garšva pasmerktas ir egzistencinei, ir kūrybinei vienatvei. Tikras kūrėjas - neišvengiamai vienišas. Kūrybos tema: žmogus yra individualybė, todėl ir jo kūryba yra savita. Garšva peikia patriotinę lyriką, kuri iškelia abstrakčius idealus (Dievas, meilė, moralė). Jo tikslas - autentiška kūryba, ateinanti iš asmeninio santykio su pasauliu. Bet poezija nereikalinga nei industrinei visuomenei, nei patriotams, todėl Garšva pasmerktas ir egzistencinei, ir kūrybinei vienatvei. Tikras kūrėjas - neišvengiamai vienišas. Meilės tema: meilė gali išgelbėti žmogų iš kančios ir vienatvės. Bet kartais žmogus yra tiek atitolęs nuo savęs ir pasaulio, kad meilė jam yra tik graži iliuzija, kurios neįmanoma pasiekti. Garšva yra šeimos dramos ir istorinių aplinkybių traumuotas žmogus, kuris dėl savo psichinės ligos negali būti su mylima moterimi. Mylimo žmogaus neturintis ar negalintis turėti asmuo yra pasmerktas ilgesiui ir kančiai. Meilės tema: meilė gali išgelbėti žmogų iš kančios ir vienatvės. Bet kartais žmogus yra tiek atitolęs nuo savęs ir pasaulio, kad meilė jam yra tik graži iliuzija, kurios neįmanoma pasiekti. Garšva yra šeimos dramos ir istorinių aplinkybių traumuotas žmogus, kuris dėl savo psichinės ligos negali būti su mylima moterimi. Mylimo žmogaus neturintis ar negalintis turėti asmuo yra pasmerktas ilgesiui ir kančiai. Prarastų namų tema: Garšva ilgisi ne tiek Lietuvos, kurioje praėjo skurdi ir skausminga jaunystė, kiek NAMŲ, t.y. vietos, kurioje jaustųsi saugus ir laimingas. Deja, tiek vidinis susiskaidymas, tiek negailestinga tikrovė neleidžia jam atrasti NAMŲ. Garšvos pavyzdys rodo, kad žmogus be namų pasmerktas nesibaigiančioms egzistencinėms klajonėms. Prarastų namų tema: Garšva ilgisi ne tiek Lietuvos, kurioje praėjo skurdi ir skausminga jaunystė, kiek NAMŲ, t.y. vietos, kurioje jaustųsi saugus ir laimingas. Deja, tiek vidinis susiskaidymas, tiek negailestinga tikrovė neleidžia jam atrasti NAMŲ. Garšvos pavyzdys rodo, kad žmogus be namų pasmerktas nesibaigiančioms egzistencinėms klajonėms. Laimės tema: kartais aplinkybės taip traumuoja žmogų, kad asmeninė laimė yra neįmanoma. Garšva yra istorinių (karas, priverstinė emigracija) ir asmeninių (smurtaujantis tėvas, motinos psichinė liga) aplinkybių auka. Jis jaučia įgimtą poreikį mylėti, būti laimingas, bet aplinkybės  jį taip traumavo, kad laimė neįmanoma. Laimės tema: kartais aplinkybės taip traumuoja žmogų, kad asmeninė laimė yra neįmanoma. Garšva yra istorinių (karas, priverstinė emigracija) ir asmeninių (smurtaujantis tėvas, motinos psichinė liga) aplinkybių auka. Jis jaučia įgimtą poreikį mylėti, būti laimingas, bet aplinkybės  jį taip traumavo, kad laimė neįmanoma.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1326 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
Skaidrės (.pptx)
Apimtis
21 psl., (1326 ž.)
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos rašinys
  • 21 psl., (1326 ž.)
  • Skaidrės 501 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį rašinį
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt